Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / V září začíná další část výluky brněnského uzlu

V září začíná další část výluky brněnského uzlu

3.9.2018 – autor: MARTIN HARÁK

Další část výluky v brněnském železničním uzlu, která začne 3. září, výrazně zasáhne do osobní dopravy. Skončí prázdninová omezení a zásadně se změní výlukový dopravní model, který platí od 16. července. Protože během školního roku jezdí v jihomoravské dopravní integraci násobně více regionálních vlaků ČD, z nichž řada dodržuje čtvrthodinový interval, budou muset některé spoje jezdit na brněnské dolní nádraží namísto hlavního.

V září začíná další část výluky brněnského uzlu

Nejmenší změnu zaznamenají rychlíky linky R11, které od Jihlavy pojedou na brněnské hlavní nádraží. Po výstupu cestujících však ihned zamíří do depa v Maloměřicích, kde bude zajištěn jejich obrat. Naopak regionální spoje linky S4, tedy osobní a spěšné vlaky jezdící na trati SŽDC 240, budou mezi Brnem hlavním nádražím a Zastávkou u Brna nahrazeny autobusy. Na této lince bude zavedena náhradní autobusová doprava jak expresní bezzastávková, tak i obslužná linka zastavující ve všech stanicích a zastávkách na trase. Jednodušší bude situace mimo pracovní dny, kdy pojedou vlaky linky S4 bez omezení až na brněnské hlavní nádraží.

Brněnská S41 na dolní nádraží

Největší změnu zaznamenají vlaky linky S41 na trati 244 směrem od Moravských Bránic, které budou přetrasovány na brněnské dolní nádraží s peronním nástupištěm. Mezi dolním a hlavním nádražím dispečeři zavedou celodenní a celotýdenní náhradní autobusovou dopravu. Pokud bude někdo z cestujících linky S41 potřebovat dojet do Horních Heršpic, může využít pomocné autobusové linky v úseku Střelice – Brno-Horní Heršpice. Poněkud komplikované cestování je způsobeno tím, že vlaky S41 se při jízdě na dolní nádraží Horním Heršpicím zcela vyhnou.

Nová pokladna pro zákazníky

Vedení linky S41 do/z Brna dolního nádraží si vyžádá systémové úpravy časových poloh vlaků. V ranních hodinách odjedou dříve z Brna, v odpoledních hodinách naopak do Brna dorazí později. V Brně bude stanoviště náhradní autobusové dopravy za linky S4 i S41 umístěno v Uhelné ulici na opačné straně hlavního nádraží (u Tesca). Ve stanici Brno dolní nádraží bude navíc aktivována osobní pokladna Českých drah (tarifní bod Brno hl. n.). Lze předpokládat, že část cestujících nepoužije náhradní dopravu a půjde z nedaleké MHD přímo na vlak na „dolní“. Na dolním nádraží začne intenzivně pracovat na výstavbě druhého krytého nástupiště a podchodu, které by měly být k dispozici už v prosinci.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 4

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika