Železničář / Zpravodajství / V Moravskoslezském kraji vyjely další RegioPantery
V Moravskoslezském kraji vyjely další RegioPantery
7.1.2024
Dodávka pětice RegioPanterů pro Moravskoslezský kraj je kompletní. První elektrická dvouvozová jednotka řady 650.2 do kraje dorazila na začátku roku 2023, další čtyři pak v prosinci. Nasazeny do provozu byly s novým jízdním řádem 2024. Tyto čtyři dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter zvýší komfort cestování především na lince S3 mezi Bohumínem, Ostravou a Hranicemi na Moravě.

Nové nízkopodlažní jednotky zajistí kompletní pokrytí této linky. Začnou se objevovat také na lince S9 mezi Ostravou-Svinovem a Českým Těšínem. Moderní vlaky nabízejí veškerý komfort pro příměstské a regionální cestování. Jednotky s kapacitou 147 cestujících jsou bezbariérové, disponují dostatkem prostoru pro cestující na invalidním vozíku, dětské kočárky nebo jízdní kola. Zároveň mají klimatizovaný interiér, pohodlné sedačky, wi-fi připojení nebo možnost nabití drobné cestovní elektroniky. Další posilou v rámci modernizace dopravy v Moravskoslezském kraji jsou od loňského léta také třívozové RegioPantery nové generace, které jezdí na osobních vlacích mezi Opavou a Ostravou-Svinovem.
Výroba nových vlaků bude pokračovat letos, kdy má Škoda Group dodat další čtyři elektrické jednotky RegioPanter. V tomto případě půjde o soupravy, které budou dle požadavku Moravskoslezského kraje dovybaveny bateriovými články. „Vlaky s hybridním pohonem budou mít příští rok na tuzemských kolejích premiéru. České dráhy uvedou do provozu osobní vlaky na bateriový pohon jako první v ČR. Zároveň probíhá soutěž na dalších 15 bateriových jednotek, s jejichž nasazením počítáme za dva roky, tedy od prosince 2025. Investice do celkem 26 nových vlaků v Moravskoslezském kraji má hodnotu téměř čtyři miliardy korun,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Bateriové elektrické jednotky je možné nasadit na linky, které kombinují elektrifikované a neelektrifikované tratě. Cestujícím tak odpadnou přestupy mezi elektrickou a motorovou soupravou a v regionu tak vzniknou nová přímá spojení, např. z Ostravy do Veřovic, z Krnova do Českého Těšína nebo z Ostravy do Nového Jičína.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »