Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / V Moravskoslezském kraji vyjely další RegioPantery

V Moravskoslezském kraji vyjely další RegioPantery

7.1.2024

Dodávka pětice RegioPanterů pro Moravskoslezský kraj je kompletní. První elektrická dvouvozová jednotka řady 650.2 do kraje dorazila na začátku roku 2023, další čtyři pak v prosinci. Nasazeny do provozu byly s novým jízdním řádem 2024. Tyto čtyři dvouvozové elektrické jednotky RegioPanter zvýší komfort cestování především na lince S3 mezi Bohumínem, Ostravou a Hranicemi na Moravě.

V Moravskoslezském kraji vyjely další RegioPantery

Nové nízkopodlažní jednotky zajistí kompletní pokrytí této linky. Začnou se objevovat také na lince S9 mezi Ostravou-Svinovem a Českým Těšínem. Moderní vlaky nabízejí veškerý komfort pro příměstské a regionální cestování. Jednotky s kapacitou 147 cestujících jsou bezbariérové, disponují dostatkem prostoru pro cestující na invalidním vozíku, dětské kočárky nebo jízdní kola. Zároveň mají klimatizovaný interiér, pohodlné sedačky, wi-fi připojení nebo možnost nabití drobné cestovní elektroniky. Další posilou v rámci modernizace dopravy v Moravskoslezském kraji jsou od loňského léta také třívozové RegioPantery nové generace, které jezdí na osobních vlacích mezi Opavou a Ostravou-Svinovem.
Výroba nových vlaků bude pokračovat letos, kdy má Škoda Group dodat další čtyři elektrické jednotky RegioPanter. V tomto případě půjde o soupravy, které budou dle požadavku Moravskoslezského kraje dovybaveny bateriovými články. „Vlaky s hybridním pohonem budou mít příští rok na tuzemských kolejích premiéru. České dráhy uvedou do provozu osobní vlaky na bateriový pohon jako první v ČR. Zároveň probíhá soutěž na dalších 15 bateriových jednotek, s jejichž nasazením počítáme za dva roky, tedy od prosince 2025. Investice do celkem 26 nových vlaků v Moravskoslezském kraji má hodnotu téměř čtyři miliardy korun,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Bateriové elektrické jednotky je možné nasadit na linky, které kombinují elektrifikované a neelektrifikované tratě. Cestujícím tak odpadnou přestupy mezi elektrickou a motorovou soupravou a v regionu tak vzniknou nová přímá spojení, např. z Ostravy do Veřovic, z Krnova do Českého Těšína nebo z Ostravy do Nového Jičína.  
 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí

24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »

Vlaky jezdí i mezi školními lavicemiVlaky jezdí i mezi školními lavicemi

23.4.2024 - V několika partnerských středních školách Českých drah se mohou pochlubit funkčními a skvěle vybavenými modelovými kolejišti. Jedním ze zařízení je Střední škola Edvarda Beneše v Břeclavi. »

Chystá se rekonstrukce trati na HavlíčkobrodskuChystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku

19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika