Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / V Lounech se řešil vztah autobusů a železnice

V Lounech se řešil vztah autobusů a železnice

27.10.2015 – autor: MARTIN NAVRÁTIL

Autobus a vlak – konkurence nebo spolupráce? Pod touto otázkou slibující zamyšlení se v lounském KD Zastávka 8. a 9. října uskutečnila konference, kterou pod hlavičkou Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice (DFJP), Českých drah a za podpory Ústeckého kraje zorganizoval Jan Hrabáček s kolegy.

V Lounech se řešil vztah autobusů a železnice

Zahájení se chopili starosta Loun Radovan Šabata, Jakub Jeřábek za kraj, Michae­la Ledvinová za fakultu Jana Pernera a šéf kanceláře člena představenstva pro osobní dopravu ČD Radek Dvořák. Pak přišel na řadu Martin Kvizda z Masarykovy Univerzity Brno s teoretickým pohledem na ústřední téma. Posluchače si získal Jiří Pohl ze Siemensu, jenž prostřednictvím čísel nabídl propojení cílů dopravní, energetické a environmentální politiky. Vystoupení Jiřího Kroutila z Iveco ČR, Michala Šimoníka za carshareovou firmu Autonapůl či Milana Kováře z autobusového Osnada ze skupiny Arriva nabídlo prezentaci produktů příznivcům kolejové dopravy. Zuzana Čechová přednášela na téma ČD a autobusová doprava a František Vichta o vztahu dálkové dopravy železniční a autobusové dopravy z pohledu ministerstva dopravy a legislativy.

Tradičně velmi zajímavé byly všechny zahraniční příspěvky, které už se více dotýkaly spolupráce obou dopravních modů v zemích, kde to dobře funguje, tedy v Rakousku a Německu: od Wolfganga Pfaffa (ÖBB Personenverkehr), Olivera Horeniho (VV Oberelbe) a Sophie Immenroth s Tomášem Petrasem (DB Fernverkehr). Řadu dotazů vyvolalo téma Jakuba Jeřábka z úřadu Ústeckého kraje. Mapoval vztah autobusové a železniční dopravy v kraji a nastínil i nejbližší záměry. Zbývá zmínit vystoupení Petera Köhlera ze společnosti LEO Express, jenž svůj referát nazval Autobus a vlak – faktory pro multimodální výběr.

Akce vyvrcholila exkurzí po atraktivní trase

Druhý den patřil poučné exkurzi po kolejích i po silnicích. Osobní vlak tvořený vozy 810+010 dopravce Railway Capital po atraktivní trase Louny – Žatec – Kaštice – Vilémov dovezl pozvané hosty do Kadaně, autobus na vlečku firmy SD Kolejová doprava Tušimice a na závěr byla exkluzívně připravena prohlídka tepelné elektrárny Tušimice.

Je těžké posoudit, zda otázka vyřčená v mottu konference byla nakonec plnohodnotně zodpovězena. Většina účastníků akce si každopádně vylepšila pohled na vztah obou druhů doprav, popřípadě se zbavila některých klišé.

Nechyběly dotazy fundované ani populistické, ostatně nepříliš kvalitní vlaková dostupnost Lounska a Žatecka k jednomu takovému přímo vybízela. Setkává se zde celkem osm tratí, z nichž ani jedna nenabízí dostatečně kvalitní a pro cestující přijatelnou osobní dopravu a pouze na jediném rameni Plzeň – Chomutov jezdí rychlíky.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika