Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / V Hlinsku funguje nový terminál

V Hlinsku funguje nový terminál

19.8.2019 – autor: MARTIN HARÁK

Na začátku července začal v Hlinsku v Čechách v Pardubickém kraji sloužit cestujícím zcela nový dopravní terminál, který je umístěný v těsné blízkosti železničního nádraží. Právě sem přijíždí celá řada osobních a spěšných vlaků Českých drah, které zajišťují provoz na přilehlé trati z Pardubic do Havlíčkova Brodu.

V Hlinsku funguje nový terminál

Investicí za více než 46 milionů korun získalo město Hlinsko poprvé v historii plnohodnotné autobusové nádraží se čtyřmi odjezdovými stáními. Součástí této velké investice, kterou podpořila evropská dotace, je také parkoviště pro osm desítek automobilů, stání taxislužby, místa na rychlé zaparkování typu K+R nebo i rekonstrukce Nádražní ulice a napojení na železniční nádraží. Součástí nového terminálu je moderní informační systém, který uvádí odjezdy nejen samotných regionálních autobusů, ale současně i vlaků Českých drah. Zajímavou novinkou je nejen dvanáct uzamykatelných boxů na jízdní kola za symbolickou denní taxu, ale i retenční nádrž na zadržování dešťové vody, kterou město použije na zalévání zeleně.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika