Železničář / Zpravodajství / V Česku je první trať s výhradním provozem vlaků pod systémem ETCS
V Česku je první trať s výhradním provozem vlaků pod systémem ETCS
11.12.2022
Správa železnic dokončila modernizaci a elektrizaci vytížené regionální trati Olomouc – Uničov. Jde o vůbec první trať v ČR, kde budou všechny jízdy vlaků sledovány evropským zabezpečovačem ETCS. Mobilní část tohoto systému tak musí mít v provozu všechny soupravy, které na trať vyjedou. Cesta vlakem se v tomto úseku zkrátí ze 40 minut na méně než půl hodinu.
![V Česku je první trať s výhradním provozem vlaků pod systémem ETCS](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/unicov.jpg)
Správa železnic dokončila rozsáhlou rekonstrukci úseku Olomouc – Uničov, na kterém bude od ledna spuštěn provoz vlaků pod dohledem tohoto jednotného evropského zabezpečovače. Ten výrazně snižuje riziko selhání lidského faktoru při řízení drážních vozidel i dopravy.
Od roku 2025 bude výhradní provoz ETCS povinný na významné části tuzemské železniční sítě. Podle Správy železnic je spuštění tohoto systému na trati z Olomouce do Uničova důležitým krokem, protože lze společně s dopravci provoz otestovat a vyhnout se tak některým komplikacím, které se zaváděním výhradního provozu evropského zabezpečovače mohou být spojeny.
Maximální rychlost na trati se zvýšila až na 160 km/h, stanice a zastávky jsou nově bezbariérové, rekonstruovány byly výpravní budovy v Bohuňovicích a ve Šternberku a v neposlední řadě byl úsek elektrizován. Cestující se mohou těšit také na nový orientační systém ve stanicích a zastávkách.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »