Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / V ČD Muzeu v Lužné se pilně připravují na novou sezonu

V ČD Muzeu v Lužné se pilně připravují na novou sezonu

24.3.2023

ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka sice letos přivítá první návštěvníky až na konci dubna, už nyní se však pilně připravuje na další sezonu. V průběhu zimy se v dílnách průběžně pracovalo na celé řadě vozidel. V muzeu se navíc brzy začne rozšiřovat místní úzkokolejka, kde vznikne i nové nástupiště.

V ČD Muzeu v Lužné se pilně připravují na novou sezonu

„Vše připravujeme tak, aby se na konci dubna mohlo muzeum otevřít. Dělníci pracují na úpravě vnitřní expozice muzea. Zahájili jsme přípravu nového dětského hřiště v našem areálu. Nezapomínáme ani na náš depozitář v Olomouci, kde zpracováváme architektonickou studii rozvoje areálu. Navazujeme tak na loňskou opravu točny a kolejiště,“ uvedl ředitel ČD Muzea v Lužné Marek Plochý. V dílnách ČD Muzea v Lužné se pracuje na parní lokomotivě 313.432 Matyldě z roku 1904. „Lokomotivu bychom rádi uvedli do provozu v polovině letošního roku. Oprava bohužel nabrala zpoždění, které nám komplikuje další naplánované opravy parních strojů. Pak vrhneme veškeré kapacity na dokončení opravy parní lokomotivy 365.024, která letos oslaví 100 let od vyrobení a představuje první konstrukci lokomotivy v samostatném Československu,“ vysvětlil Plochý. Údržba se provádí i na Kafemlejnku (310.093). Pokračují práce na opravách parní lokomotivy Ušatá (464.008). Kotel lokomotivy by se měl v dubnu vrátit po opravě od externího dodavatele a opravují se i jednotlivé komponenty rozvodu. Péče je věnována i motorovému vozu M131.105 Hurvínek. Údržbou prochází i úzkorozchodná lokomotiva Krauss. Úzkokolejku zároveň čekají ještě před sezonou velké změny. Vybrán byl zhotovitel rozšíření drážky. Součástí rozšíření okruhu bude i přesun nového nástupiště k prostoru pokladny, které zaručí bezpečnější nástup návštěvníků do vlaku. Hotovo má být do začátku sezony. 
V Chebu oživují lokomotivu T 333.030 a připravuje se opravený spalovací motor pro jednoho z Hurvínků M 131.1. V České Lípě chystají lokomotivu T 478.3001 a pokračují v práci na projektu Albatrosu (498.112), který by měl být výstavním exponátem. V Olomouci se dokončují opravy parní lokomotivy Rosničky (464.202) nebo Krokodýla (M 286.0001). Ve Valašském Meziříčí připravují parní lokomotivu Velký bejček (423.041) a v Brně se pracuje na Šlechtičně (475.101). Lokomotiva by se mohla vrátit do provozu na přelomu letošního a příštího roku. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Kauza Falcon definitivně skončilaKauza Falcon definitivně skončila

7.5.2024 - Společnosti RegioJet a České dráhy oznámily počátkem dubna dosažení dohody o ukončení všech sporů souvisejících s kauzou Falcon, které zahrnovaly i soudní spor o náhradu újmy ve výši 716 977 278 Kč s příslušenstvím. … »

Z Prahy vyrazil do Bruselu nový noční spojZ Prahy vyrazil do Bruselu nový noční spoj

5.5.2024 - Díky spolupráci společnosti České dráhy a nizozemsko-belgického dopravce European Sleeper se v úterý 26. března na svou první cestu z pražského hlavního nádraží vydal nový noční vlak do Bruselu. Symbolicky po dvaceti letech… »

Skoro 9 000 spojů je připravených pro cyklistickou sezonuSkoro 9 000 spojů je připravených pro cyklistickou sezonu

4.5.2024 - České dráhy přepravují jízdní kola prakticky ve všech svých téměř 9 000 pravidelných spojích, které v jízdním řádu 2024 vypravují. Do vybraných turisty a cyklisty oblíbených míst ve spolupráci s kraji provozují v turistické… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika