Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / V ČD Muzeu v Lužné se pilně připravují na novou sezonu

V ČD Muzeu v Lužné se pilně připravují na novou sezonu

24.3.2023

ČD Muzeum v Lužné u Rakovníka sice letos přivítá první návštěvníky až na konci dubna, už nyní se však pilně připravuje na další sezonu. V průběhu zimy se v dílnách průběžně pracovalo na celé řadě vozidel. V muzeu se navíc brzy začne rozšiřovat místní úzkokolejka, kde vznikne i nové nástupiště.

V ČD Muzeu v Lužné se pilně připravují na novou sezonu

„Vše připravujeme tak, aby se na konci dubna mohlo muzeum otevřít. Dělníci pracují na úpravě vnitřní expozice muzea. Zahájili jsme přípravu nového dětského hřiště v našem areálu. Nezapomínáme ani na náš depozitář v Olomouci, kde zpracováváme architektonickou studii rozvoje areálu. Navazujeme tak na loňskou opravu točny a kolejiště,“ uvedl ředitel ČD Muzea v Lužné Marek Plochý. V dílnách ČD Muzea v Lužné se pracuje na parní lokomotivě 313.432 Matyldě z roku 1904. „Lokomotivu bychom rádi uvedli do provozu v polovině letošního roku. Oprava bohužel nabrala zpoždění, které nám komplikuje další naplánované opravy parních strojů. Pak vrhneme veškeré kapacity na dokončení opravy parní lokomotivy 365.024, která letos oslaví 100 let od vyrobení a představuje první konstrukci lokomotivy v samostatném Československu,“ vysvětlil Plochý. Údržba se provádí i na Kafemlejnku (310.093). Pokračují práce na opravách parní lokomotivy Ušatá (464.008). Kotel lokomotivy by se měl v dubnu vrátit po opravě od externího dodavatele a opravují se i jednotlivé komponenty rozvodu. Péče je věnována i motorovému vozu M131.105 Hurvínek. Údržbou prochází i úzkorozchodná lokomotiva Krauss. Úzkokolejku zároveň čekají ještě před sezonou velké změny. Vybrán byl zhotovitel rozšíření drážky. Součástí rozšíření okruhu bude i přesun nového nástupiště k prostoru pokladny, které zaručí bezpečnější nástup návštěvníků do vlaku. Hotovo má být do začátku sezony. 
V Chebu oživují lokomotivu T 333.030 a připravuje se opravený spalovací motor pro jednoho z Hurvínků M 131.1. V České Lípě chystají lokomotivu T 478.3001 a pokračují v práci na projektu Albatrosu (498.112), který by měl být výstavním exponátem. V Olomouci se dokončují opravy parní lokomotivy Rosničky (464.202) nebo Krokodýla (M 286.0001). Ve Valašském Meziříčí připravují parní lokomotivu Velký bejček (423.041) a v Brně se pracuje na Šlechtičně (475.101). Lokomotiva by se mohla vrátit do provozu na přelomu letošního a příštího roku. 
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončilČasopis Železničář po mnoha desetiletích skončil

30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »

Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendistyUspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty

30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »

Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoruLibeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru

28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika