Železničář / Zpravodajství / V Brně opraví odjezdovou halu
V Brně opraví odjezdovou halu
19.7.2019 – autor: MARTIN HARÁK
Hlavní nádraží v jihomoravské metropoli čeká nejen oprava prvního nástupiště, které jako jediné neprošlo v takzvaných průběžných kolejích rekonstrukcí, ale také odjezdové haly, která je nyní vyklizená a mimo odjezdové tabule zcela zeje prázdnotou.
První nástupiště bude v době rekonstrukce zcela mimo provoz, což je možné díky celoroční výluce ve stanici Brno hlavní nádraží, kam zajíždějí pouze regionální vlaky nebo rychlíky začínající, případně končící svou jízdu v Brně. Všechny průběžné spoje jsou aktuálně vedeny odklonem přes Dolní nádraží. Stavbaři si materiál k prvnímu peronu budou moci dovážet pouze po kolejích ze směru od stanice Brno-Židenice, což je sice poněkud komplikované, ale s ohledem na současnou rozestavěnost brněnského uzlu je to jediné možné řešení. Ještě letos bude navíc odjezdová hala zkultivována a po opravě by měla být světlejší a nabízet cestujícím více volného prostoru, neboť by tam měly zůstat pouze pokladny Českých drah.
Další články této rubriky
Skoro 9 000 spojů je připravených pro cyklistickou sezonu
4.5.2024 - České dráhy přepravují jízdní kola prakticky ve všech svých téměř 9 000 pravidelných spojích, které v jízdním řádu 2024 vypravují. Do vybraných turisty a cyklisty oblíbených míst ve spolupráci s kraji provozují v turistické… »
Železniční skanzen ve Střezimíři bude lákat na drezíny i výletní vláček
28.4.2024 - Starosta obce Střezimíř Miloš Jelínek, člen představenstva Českých drah Jiří Ješeta a Jan Šatava ze společnosti Railway Capital podepsali na začátku března memorandum o spolupráci při prezentaci železniční dopravy v areálu… »
Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí
24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »