Železničář / Zpravodajství / V Brně opraví odjezdovou halu
V Brně opraví odjezdovou halu
19.7.2019 – autor: MARTIN HARÁK
Hlavní nádraží v jihomoravské metropoli čeká nejen oprava prvního nástupiště, které jako jediné neprošlo v takzvaných průběžných kolejích rekonstrukcí, ale také odjezdové haly, která je nyní vyklizená a mimo odjezdové tabule zcela zeje prázdnotou.
![V Brně opraví odjezdovou halu](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/brno712_14.jpg)
První nástupiště bude v době rekonstrukce zcela mimo provoz, což je možné díky celoroční výluce ve stanici Brno hlavní nádraží, kam zajíždějí pouze regionální vlaky nebo rychlíky začínající, případně končící svou jízdu v Brně. Všechny průběžné spoje jsou aktuálně vedeny odklonem přes Dolní nádraží. Stavbaři si materiál k prvnímu peronu budou moci dovážet pouze po kolejích ze směru od stanice Brno-Židenice, což je sice poněkud komplikované, ale s ohledem na současnou rozestavěnost brněnského uzlu je to jediné možné řešení. Ještě letos bude navíc odjezdová hala zkultivována a po opravě by měla být světlejší a nabízet cestujícím více volného prostoru, neboť by tam měly zůstat pouze pokladny Českých drah.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »