Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Ústecký kraj: Na vlak i autobus stačí jediná jízdenka

Ústecký kraj: Na vlak i autobus stačí jediná jízdenka

27.1.2016 – autor: PETR SLONEK, MARTIN NAVRÁTIL

Cestujícím od začátku ledna při putování po Ústecku stačí jedna jízdenka na linkový autobus i vlak. Ústecký kraj totiž schválil zapojení železniční dopravy do integrovaného dopravního systému. Pro veřejnost je to dobrá zpráva – za jízdné ušetří a zároveň lidé mohou kombinovat různé dopravní prostředky, vlaky, autobusy a MHD. Dohoda kraje s Českými drahami je důležitá i proto, že region u národního dopravce objednává více než 7,5 milionu kilometrů spojů ročně.

Ústecký kraj: Na vlak i autobus stačí jediná jízdenka

Železnice v Ústeckém kraji tvoří páteř dopravní sítě na severu Čech a na vlaky navazuje řada autobusových linek. Rozšíření platnosti tarifu a papírových jízdenek Dopravy Ústeckého kraje (DÚK) vedle meziměstských zelených autobusů také na všechny rychlíky, spěšné a osobní vlaky Českých drah je zásadní novinkou. Navíc se platnost tarifu a jízdenek DÚK rozšiřuje i o ústeckou hromadnou dopravu, což ocení zejména obyvatelé dojíždějící za prací a také návštěvníci města.

„Ode dne vyhlášení, tedy od Nového roku, byl v novém jízdním řádu zaveden konečně i v Ústeckém kraji Integrovaný dopravní systém – Doprava Ústeckého kraje. Po provázání systému od 1. 1. 2016 platí v Ústeckém kraji jednotný tarif, což je samozřejmě hlavně přínos pro místní cestující, kterým stačí jediný doklad na vlaky, autobusy a MHD v Teplicích a v Ústí nad Labem,“ řekl vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Ústeckého kraje Jakub Jeřábek.

Nejdřív busy, teď i železnice

Jednotný dopravní systém v Ústeckém kraji začal platit loni v lednu. Od té doby bylo možné na jednu jízdenku přestupovat mezi zelenými linkovými autobusy, které region pro zajištění obslužnosti objednává. Od 1. 1. 2016 do systému přibyly spoje Českých drah. Na ústeckou integrovanou jízdenku mohou lidé nyní jezdit ve všech osobních a spěšných vlacích a rychlících. Do systému naopak nejsou zahrnuty vlaky kategorií EuroCity, InterCity a EuroNight, jezdící mezi Ústím nad Labem a Děčínem. 

Jízdní doklad si lze zakoupit u pokladen a u průvodčích. Tarif nabízí jízdné pro několik kategorií cestujících a od jednotlivého po časové. Přestupní jízdenky jsou prozatím jen v papírové podobě. Přestupní tarif se dá od Nového roku plně využívat jak s jednorázovou papírovou jízdenkou DÚK nebo papírovým časovým kupónem DÚK na 7 či 30 dní i pro různé slevové kategorie. K cestování mohou zákazníci využít i celosíťovou jednodenní jízdenku DÚK  za 130 Kč, která platí ode dne zakoupení do čtvrté hodiny ranní druhého dne. Elektronická čipová karta DÚK kromě zelených autobusů platí zatím jen v MHD Teplice – ve vlacích a v MHD Ústí nad Labem se neuznává.

Kdo bude cestovat vlakem a hodlá dále využít jízdenku k přestupu do zelených autobusů DÚK či do městské hromadné dopravy v Teplicích nebo v Ústí nad Labem, musí požádat průvodčího nebo v pokladně Českých drah o vydání jízdenky dle tarifu DÚK, která tyto přestupy umožňuje. Jízdenky podle tarifu ČD bez slevy nebo se slevami IN 25 či IN 50 i nadále platí jen ve vlacích.

Varnsdorf na integraci čeká

Ne všude se ale v Ústeckém kraji plná integrace podařila. Jedním z míst, kde se na zapojení vlaků do integrované dopravy stále čeká, je trasa Rybniště – Varnsdorf a Varnsdorf – Varnsdorf-pivovar Kocour. Dopravu zde neprovozují České dráhy, ale soukromý železniční dopravce Vogtlandbahn. A ve zdejších spojích jezdících pod značkou Trilex se integrované jízdenky prozatím neuznávají. Kdy se tak stane, není podle zástupců společnosti stále jasné. Podle serveru Želpage, který citoval mluvčího firmy Uwe Miertschischka, je nezbytné nejprve nastavit systém přerozdělování tržeb mezi jednotlivými dopravci. Vlaky Vogtlandbahnu jsou přitom již integrovány v saských dopravních systémech VVO a ZVON a také v integrovaném systému Libereckého kraje IDOL.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí

24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »

Vlaky jezdí i mezi školními lavicemiVlaky jezdí i mezi školními lavicemi

23.4.2024 - V několika partnerských středních školách Českých drah se mohou pochlubit funkčními a skvěle vybavenými modelovými kolejišti. Jedním ze zařízení je Střední škola Edvarda Beneše v Břeclavi. »

Chystá se rekonstrukce trati na HavlíčkobrodskuChystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku

19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika