Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Ústecké pokladny vyprávějí příběh povodní

Ústecké pokladny vyprávějí příběh povodní

25.7.2013 – autor: VÁCLAV RUBEŠ

Následky velké jarní povodně budou na mnoha místech viditelné ještě řadu měsíců. Jedním z nich je i hlavní nádraží v Ústí nad Labem, kde voda napáchala škody za více než jeden a půl milionu korun. Pod vodou se ocitl nejen podchod pod nádražím, ale také odbavovací hala včetně ČD Centra a všech osobních pokladen, zavazadlová pokladna i komerční prostory s několika obchody. Železniční provoz přes ústecké hlavní nádraží se během povodně sice nezastavil (na rozdíl od silniční dopravy), výstup a nástup na nástupiště však nebyl možný ještě několik dní po ústupu Labe.

Ústecké pokladny vyprávějí příběh povodní

Pro cestující byla cesta od vlaku až do ulic otevřena, byť v provizorním režimu, 11. června poté, co proběhl elementární úklid podchodu a přednádražního prostoru. Bylo však jasné, že nedávno zrekonstruovaná budova se do normálního režimu nevrátí několik měsíců. Zaměstnanci KCOD museli především řešit otázku, jak zajistit prodej jízdních dokladů cestující veřejnosti. 

Provizorium i pro zaměstnance

„Po přechodnou dobu, než dojde k nápravě škod napáchaných povodní, jsme museli zabezpečit odbavení cestujících v jiných prostorách, tedy mimo poškozenou odbavovací halu,“ říká ředitel KCOD Ústí nad Labem Daniel Jareš. „Uvažovali jsme o umístění provizorních buněk přímo na nástupištích, nakonec jsme však díky dohodě s městem mohli využít dvou míst v přednádražním prostoru. Pokladníci se do první buňky, kam byla přivedena elektřina a datová síť nutná k provozu výdejních terminálů, přestěhovali v noci na 11. června. S prodejem jízdenek a poskytováním informací pomáhali také vlakoví revizoři na dvou místech přímo u vstupu do podchodu,“ dodává.

Druhá provizorní pokladna byla instalována o několik dní později. Zákazníci Českých drah jsou tak odbavováni zcela mimo výpravní budovu, přesto se rozsah nabízených jízdních dokladů nezměnil. Mimořádné podmínky se však nedotýkají pouze cestujících, ale také zaměstnanců. Kromě elektřiny nejsou do buněk zavedeny inženýrské sítě, ale všichni pokladníci ve směně dostávají dostatečné množství balené vody. „Usnadnit službu v parných letních dnech by měly přenosné klimatizační jednotky. Vzhledem k tomu, že v celé nádražní budově zatím nefunguje sociální zařízení, zaměstnancům i cestujícím slouží mobilní toalety,“ pokračuje Daniel Jareš a dodává, že do stavu před povodní by ústecké hlavní nádraží mělo být uvedeno na počátku září. 

Zapojili jsme marketing

Na reklamních plachtách, do kterých se oděly provizorní pokladny, je vidět i příběh ničivých povodní. Vzhled buněk původně nebyl příliš reprezentativní. „Oslovil jsem proto Odbor marketingu a komunikace, zda by nebylo možné zevnějšek buněk vylepšit. Řešením se stala aplikace plachet s fotografiemi. Lidé tak mají možnost vidět, jak nádraží vypadalo před povodní, jaké škody velká voda napáchala a jak by se mělo vrátit do původní podoby,“ říká Daniel Jareš. Není bez zajímavosti, že pozorný divák najde mezi fotografiemi také titulní stranu Železničáře se snímkem zachycujícím Labem zaplavenou severočeskou metropoli. Nezbývá než doufat, že podobné plachty nebudou nejen v Ústí nad Labem dlouhá léta zapotřebí.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Fotogalerie

Další články této rubriky

Muzejní Brejlovec pomáhal s likvidací následků nehodyMuzejní Brejlovec pomáhal s likvidací následků nehody

10.4.2025 - Legendární motorová lokomotiva T 478.3001 ze sbírky historických vozidel Českých drah pomáhala s likvidací následků nehody, která se stala na konci února nedaleko Hustopečí nad Bečvou. Při mimořádné události vykolejil nákladní… »

Bateriové RegioPantery ČD přilákaly další cestujícíBateriové RegioPantery ČD přilákaly další cestující

6.4.2025 - Čtyři bateriové jednotky RegioPanter najely v Moravskoslezském kraji už 170 tisíc kilometrů. V provozu jsou od poloviny prosince 2024 na trati z Ostravy přes Studénku a Štramberk do Veřovic. Nasazení vlaků s tímto alternativním pohonem… »

Půjčovny jízdní kol ČD Bike od letoška fungují celoročněPůjčovny jízdní kol ČD Bike od letoška fungují celoročně

5.4.2025 - Půjčovny jízdních kol, které České dráhy provozují pod značkou ČD Bike, nabízejí služby od letoška nově celoročně. Provozovny fungují na nádražích ve větších městech nebo turisticky atraktivních lokalitách. Zákazníci… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika