Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Zpravodajství / Tříkolejný most na pražské Výtoni má projektanta

Tříkolejný most na pražské Výtoni má projektanta

24.2.2025

Nový tříkolejný most přes Vltavu na pražské Výtoni vyprojektují firmy SUDOP Praha a TOP CON SERVIS. Uspěly ve výběrovém řízení s nejvýhodnější nabídkou ve výši 128,7 mil. Kč. Projekční činnost začne průzkumnými pracemi. Stavba mostu se uskuteční v letech 2026 až 2029, předpokládané celkové náklady dosahují 3,4 miliardy korun.

Tříkolejný most na pražské Výtoni má projektanta

Most na pražské Výtoni zajišťuje více než sto let důležité železniční spojení mezi hlavním a smíchovským nádražím. V budoucnu by měl hrát významnější roli i v příměstské dopravě, proto se počítá s jeho rozšířením na tři koleje. Vyroste tu nová vlaková zastávka na Výtoni, která umožní přestup na tramvaje. Plánovaná životnost mostu bude 100 let, jeho výstavba přinese snížení nákladů na údržbu. Díky tříkolejnému řešení vzroste význam spojení mezi smíchovským a vršovickým nádražím, která propojí nová vlaková linka. Obyvatelé okolních domů ocení snížení hluku a vibrací z železniční dopravy. Současně zmizí jeden z nejnižších tramvajových podjezdů v Praze. Vznikne navíc bezbariérově přístupné přemostění Výtoně a Smíchova. Projekt nového mostu vzešel z výsledků mezinárodní architektonické soutěže v letech 2021 až 2022. Původní ocelová konstrukce bude sloužit jako lávka pro pěší přes Vltavu v Modřanech. 


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendistyUspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty

30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »

Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoruLibeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru

28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »

SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - PřerovSŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov

25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika