Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Třetina třívozových jednotek RegioPanter je už v provozu

Třetina třívozových jednotek RegioPanter je už v provozu

3.4.2024

České dráhy převzaly od společnosti Škoda Group už dvacátou třívozovou jednotku RegioPanter řady 640.2 druhé generace. Podobně jako většina dosud dodaných vlaků zamířila do Olomouckého kraje, kde obslouží linky Šumperk – Uničov – Olomouc – Přerov – Vyškov na Moravě, Kouty nad Desnou – Zábřeh na Moravě – Olomouc – Prostějov – Nezamyslice a Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě – Vsetín.

Třetina třívozových jednotek RegioPanter je už v provozu

„Dvacátá jednotka představuje dokončení první třetiny naší objednávky na 60 třívozových vlaků RegioPanter řady 640.2. První dvě jsme uvedli do provozu loni v létě v Moravskoslezském kraji a další již směřovaly do Olomouckého kraje,“ řekl náměstek ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta. Nové RegioPantery nahradily starší soupravy sestavené z lokomotiv a klasických vozů a během několika týdnů odsunou na vedlejší kolej také starší pantografy řady 460. Nové vlaky jsou klimatizované, bezbariérové, mají wi-fi, elektrické zásuvky a USB pro dobíjení mobilů a notebooků. V Olomouckém kraji bude jezdit 27 nových Panterů a tři starší z předchozí dodávky. Po vyrobení všech RegioPanterů pro Olomoucký kraj budou pokračovat dodávky jednotek pro Královéhradecký, Středočeský a Zlínský kraj. První středočeská jednotka je již také vyrobena a prochází zkouškami a schvalováním, protože je v některých prvcích mírně odlišná od vlaků pro jiné regiony, nabízí např. více míst v 1. třídě. 
České dráhy u společnosti Škoda Group objednaly 50 dvouvozových elektrických jednotek řady 650.2 a 60 třívozových jednotek řady 640.2 RegioPanter. Do provozu tak bude uvedeno celkem 280 vozidel, které nabídnou pohodlné sedačky skoro 21 tisícům cestujících. Výroba všech jednotek má být dokončena do konce roku. 
Nové RegioPantery vytlačily z provozu klasické soupravy s lokomotivami a nyní už nahrazují také elektrické jednotky řady 460. Posledních šest provozovaných jednotek postupně ukončí svůj plánovaný provoz přibližně do začátku května. První z nich budou odstaveny už okolo Velikonoc a v květnu už by měly všechny výkony obsluhovat jen nové jednotky RegioPanter. Poslední jednotky řady 460 pak zůstanou už jen jako záloha pro řešení mimořádných situací, například v případě vyššího správkového stavu plánovaných vozidel. 
V souvislosti s ukončením provozu řady 460 u Českých drah se připravuje oficiální ukončení provozu. To připadne na víkend 19. – 21. dubna 2024, kdy České dráhy plánují oficiální rozloučení s legendárními elektrickými jednotkami řady 460 a 560 v Olomouci. Fanoušci železnice se mohou těšit na jízdy i fototermíny různých typů „pantografů“. Podrobnosti k akci zveřejníme začátkem dubna. 
 


Průměrné hodnocení (2 hlasů): 4

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika