Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Trať z Hradce Králové do Týniště n. Orlicí se dočká modernizace

Trať z Hradce Králové do Týniště n. Orlicí se dočká modernizace

21.5.2019 – autor: MARTIN HARÁK

Dvacetikilometrový traťový úsek mezi Hradcem Králové a Týništěm nad Orlicí dostal zelenou na plánovanou modernizaci. Souhlasné stanovisko při posuzování vlivu stavby na okolí (EIA) vydalo Ministerstvo životního prostředí ČR.

Trať z Hradce Králové do Týniště n. Orlicí se dočká modernizace

Frekventovaná jednokolejná trať se dočká nejen zdvojkolejnění, ale i zvýšení maximální rychlosti až na 160 km/h. Podle správce železniční infrastruktury se samotná realizace stavby předpokládá v letech 2022 až 2026. Trať, která je nyní elektrizovaná stejnosměrným napětím 3 kV, bude navíc připravena na budoucí přepnutí na střídavou trakční soustavu 25kV 50 Hz. Traťový úsek mezi královéhradeckou metropolí a Týništěm je součástí tratě 020 Velký Osek – Choceň, která by tak měla sloužit jako alternativní spojka k prvnímu tranzitnímu koridoru. V Týništi nad Orlicí by měla navázat modernizace zbývajícího úseku do Chocně, která aktuálně prochází procesem EIA. Úseky od Hradce Králové na Prahu by měly projít postupnou modernizací v letech 2020 až 2030. 


Průměrné hodnocení (10 hlasů): 4.1

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika