Zpravodajství / Trať z Hradce Králové do Týniště n. Orlicí se dočká modernizace
Trať z Hradce Králové do Týniště n. Orlicí se dočká modernizace
21.5.2019 – autor: MARTIN HARÁK
Dvacetikilometrový traťový úsek mezi Hradcem Králové a Týništěm nad Orlicí dostal zelenou na plánovanou modernizaci. Souhlasné stanovisko při posuzování vlivu stavby na okolí (EIA) vydalo Ministerstvo životního prostředí ČR.
Frekventovaná jednokolejná trať se dočká nejen zdvojkolejnění, ale i zvýšení maximální rychlosti až na 160 km/h. Podle správce železniční infrastruktury se samotná realizace stavby předpokládá v letech 2022 až 2026. Trať, která je nyní elektrizovaná stejnosměrným napětím 3 kV, bude navíc připravena na budoucí přepnutí na střídavou trakční soustavu 25kV 50 Hz. Traťový úsek mezi královéhradeckou metropolí a Týništěm je součástí tratě 020 Velký Osek – Choceň, která by tak měla sloužit jako alternativní spojka k prvnímu tranzitnímu koridoru. V Týništi nad Orlicí by měla navázat modernizace zbývajícího úseku do Chocně, která aktuálně prochází procesem EIA. Úseky od Hradce Králové na Prahu by měly projít postupnou modernizací v letech 2020 až 2030.
Další články této rubriky
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »
SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov
25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »
