Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Titul Nejkrásnější nádraží roku získal Nový Jičín město

Titul Nejkrásnější nádraží roku získal Nový Jičín město

17.11.2015 – autor: MARTIN NAVRÁTIL, foto JAROSLAV BĚLKA

Titulem Nejkrásnější nádraží roku se letos může pochlubit nádraží Nový Jičín město. Mezi desítkou finalistů pro něj v 9. ročníku soutěže hlasovalo přes 1 100 lidí. Titul pohádkového nádraží si pro letošní rok odnesla stanice na úzkorozchodné důlní dráze Kateřina v Karlovarském a nádraží Lašovice ve Středočeském kraji.

Titul nejkrásnější nádraží letos získal Nový Jičín město

Vyhlášení 11. listopadu už tradičně hostil Valdštejnský sál Senátu. Soutěž uspořádala Stálá komise Senátu pro rozvoj venkova, Asociace Entente Florale CZ – Souznění, server ŽelPage, Plzeňská dráha a Mikroregion Konstantinolázeňsko. Cenu předal generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Ředitelka AEF CZ a iniciátorka soutěže Drahomíra Kolmanová řekla, že Asociace je připravena pomoci v jednáních, která by vedla k získání finančních prostředků na opravy a ke zvelebení objektů, jež mají jiného majitele. Na lepší časy se začíná blýskat i ze strany ministerstva dopravy (MD), kde existují určité dotační možnosti. Podle vedoucí oddělení rozvoje železniční a kombinované dopravy MD Pavlíny Tomkové ministerstvo chápe, že většina nádraží se nachází v neuspokojivém stavu. Také proto se podílí na projektech, které slouží zviditelnění nádraží a především k možnosti lepšího využívání finančních prostředků z evropských fondů a fondů SFD.

Vítězové málem byli dva

A pak už se rozjelo kolečko vyhlašování vítězů a předávání cen a drobných dárků. Vyhlášena byla pohádková nádraží – kromě Lašovic letos průlomově uspěla i dopravna na průmyslové úzkokolejce z Chebska a zvláštní ocenění získala adaptace skladiště v Nižboru, a to za příkladné využití prostoru zbytného pro železnici. Po pomyslné fanfáře zaznělo jméno vítěze. Letos rozdíl v počtu hlasů pro vítěze a pro v pořadí druhé oceněné nádraží, jímž se stalo Jablonné v Podještědí, byl tak malý, že vítězství bylo jen „o prsa“. Vítěznou trofej v podobě Perníkového nádraží si nakonec odnesli zástupci Nového Jičína města, tedy jednoho ze dvou, jež v okresním městě vznikla. To druhé bohužel po zrušení trati do Hostašovic má už zcela jiné poslání.

„Nový Jičín je pro mě srdeční záležitost, je to nejkrásnější město i nádraží, na kterém letos uplynulo 125 od zahájení provozu,“ řekl navrhovatel vítězného nádraží Ondřej Demjan. Sám paradoxně není z kraje Leoše Janáčka, ale až z Karlových Varů. Místostarosta Nového Jičína Pavel Rozbroj prozradil, že kromě hlasujících na ocenění má největší zásluhu spíše bývalé vedení radnice, díky němuž se budova nechala zrekonstruovat už v roce 2004. „Vlastně jsme jedenáct let čekali, než to nádraží někdo nominoval. Naštěstí je stále nádherné a udržované, jak díky správci, tak i personálu či ostraze. Navíc lidé objekt neničí, když vidí, že je opravený, a snaží se k němu chovat slušně,“ říká místostarosta. Ačkoli nedaleko vede dálnice, místní obyvatelé vlaků a tedy i stanici hodně využívají, hlavně na přestup v Suchdole nad Odrou. „Nádraží reprezentují železnici jako celek a většina cestujících si pamatuje cestu vlakem právě pomocí nádraží,“ hodnotí význam soutěže Pavlína Tomková.


Průměrné hodnocení (10 hlasů): 4.6

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika