Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Testujeme sedačky do dálkových jednotek

Testujeme sedačky do dálkových jednotek

2.10.2014 – autor: MARTIN NAVRÁTIL

Jak jsme už informovali v čísle 16, České dráhy a společnost Škoda Vagonka Ostrava uzavřely kontrakt na výrobu čtrnácti dvousystémových elektrických jednotek určených pro vnitrostátní rychlíky. Jednotky mají vycházet z osvědčené řady RegioPanter určené pro příměstskou dopravu, ovšem budou modifikovány tak, aby umožnily větší pohodlí cestujícím i na delších tratích. V soupravě bude jednak více míst pro uložení objemných zavazadel, stejně tak podélné police pojmou i rozměrnější zavazadla. Změna bude i u míst pro jízdní kola a kočárky, zásadní rozdíl bude v nižším počtu vstupních dveří. K vyššímu komfortu na větší vzdálenosti přispějí i odlišné typy sedaček.

Testujeme sedačky do dálkových jednotek

Dotazníky ve vlaku i na webu

U sedaček byl použit typ genio určený pro vlaky ÖBB (v současné době se instalují do prvních šesti jednotek ve výrobním závodě Siemens Krefeld). Dodává je firma Borcad z moravskoslezských Fryčovic. Pro případné úpravy bylo rozhodnuto několik „dálkových“ sedaček namontovat zkušebně do soupravy 440.012 DKV Česká Třebová, PJ Hradec Králové. Nakonec bylo namontováno sedm sad dvousedadel, aby vytvořily logicky ucelený oddíl. Cílem je sbírat zkušenosti od cestujících po dobu asi jednoho měsíce. 

Cestující se mohou vyjádřit ke kvalitě sedaček pomocí dotazníku, který se nachází přímo ve vlaku. Druhou možností je využít webové stránky www.borcad.cz, kde má být dotazník také zveřejněn. Ti, kteří se do testování sedaček v provozu zapojí a pošlou své názory, budou zařazeni do soutěže o věcné ceny. 

Staré sedačky se vrátí

Výměny sedmi dvousedadel se v královéhradeckém depu ujali servisní technici Borcadu Zdeněk Říha a David Novák. Standardní „příměstské“ sedačky byly za dozoru Ladislava Seidenglanze z Provozní jednotky Hradec Králové dočasně uschovány a po uskutečněném průzkumu na trati Pardubice hl. n. – Hradec Králové hl. n. – Jaroměř (po dobu výluk jen mezi Hradcem Králové a Jaroměří) se zřejmě vrátí na své místo do RegioPanteru. A poznámka na závěr: Po dobu výluky mezi Pardubicemi a Hradcem Králové do 18. září byla jednotka 440.012 s novými zkušebními sedačkami nasazena s přípřeží lokomotivy nezávislé trakce.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika