Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Testujeme sedačky do dálkových jednotek

Testujeme sedačky do dálkových jednotek

2.10.2014 – autor: MARTIN NAVRÁTIL

Jak jsme už informovali v čísle 16, České dráhy a společnost Škoda Vagonka Ostrava uzavřely kontrakt na výrobu čtrnácti dvousystémových elektrických jednotek určených pro vnitrostátní rychlíky. Jednotky mají vycházet z osvědčené řady RegioPanter určené pro příměstskou dopravu, ovšem budou modifikovány tak, aby umožnily větší pohodlí cestujícím i na delších tratích. V soupravě bude jednak více míst pro uložení objemných zavazadel, stejně tak podélné police pojmou i rozměrnější zavazadla. Změna bude i u míst pro jízdní kola a kočárky, zásadní rozdíl bude v nižším počtu vstupních dveří. K vyššímu komfortu na větší vzdálenosti přispějí i odlišné typy sedaček.

Testujeme sedačky do dálkových jednotek

Dotazníky ve vlaku i na webu

U sedaček byl použit typ genio určený pro vlaky ÖBB (v současné době se instalují do prvních šesti jednotek ve výrobním závodě Siemens Krefeld). Dodává je firma Borcad z moravskoslezských Fryčovic. Pro případné úpravy bylo rozhodnuto několik „dálkových“ sedaček namontovat zkušebně do soupravy 440.012 DKV Česká Třebová, PJ Hradec Králové. Nakonec bylo namontováno sedm sad dvousedadel, aby vytvořily logicky ucelený oddíl. Cílem je sbírat zkušenosti od cestujících po dobu asi jednoho měsíce. 

Cestující se mohou vyjádřit ke kvalitě sedaček pomocí dotazníku, který se nachází přímo ve vlaku. Druhou možností je využít webové stránky www.borcad.cz, kde má být dotazník také zveřejněn. Ti, kteří se do testování sedaček v provozu zapojí a pošlou své názory, budou zařazeni do soutěže o věcné ceny. 

Staré sedačky se vrátí

Výměny sedmi dvousedadel se v královéhradeckém depu ujali servisní technici Borcadu Zdeněk Říha a David Novák. Standardní „příměstské“ sedačky byly za dozoru Ladislava Seidenglanze z Provozní jednotky Hradec Králové dočasně uschovány a po uskutečněném průzkumu na trati Pardubice hl. n. – Hradec Králové hl. n. – Jaroměř (po dobu výluk jen mezi Hradcem Králové a Jaroměří) se zřejmě vrátí na své místo do RegioPanteru. A poznámka na závěr: Po dobu výluky mezi Pardubicemi a Hradcem Králové do 18. září byla jednotka 440.012 s novými zkušebními sedačkami nasazena s přípřeží lokomotivy nezávislé trakce.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - PřerovSŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov

25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »

Ve Studénce začala stavba podjezdu pod koridoremVe Studénce začala stavba podjezdu pod koridorem

22.4.2025 - Bezmála po deseti letech od tragického střetu Pendolina s kamionem na železničním přejezdu ve Studénce na Novojičínsku, při němž zemřeli tři lidé a další včetně strojvedoucího se vážně zranili, začala koncem března stavba… »

V červnu začne oprava poslední části Fantovy budovyV červnu začne oprava poslední části Fantovy budovy

19.4.2025 - Správa železnic zahájí rekonstrukci zbývající části Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží. Práce provede sdružení firem Avers a Geosan GR, za zhruba 438 milionů korun. Obnovou projdou zejména interiéry ve vyšších patrech… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika