Železničář / Zpravodajství / Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě
Strojírna předvedla první výhybku pro vysokorychlostní tratě
19.10.2024
Výhybkárna a strojírna (DTVS), která se v Prostějově specializuje na výrobu železničních a tramvajových výhybek, nedávno představila první v tuzemsku sestrojenou výhybku určenou pro vysokorychlostní železniční tratě. Nové zařízení umožní jízdu vlaků v přímém směru rychlostí až 350 kilometrů za hodinu a při přejíždění na jinou kolej 230 kilometrů za hodinu.
Vysokorychlostní trať má vést například mezi Ostravou a Prosenicemi u Přerova. Stavba tohoto 65 kilometrů dlouhého úseku přijde přibližně na 60 až 80 miliard korun. Stavět se má začít v roce 2026 a hotovo by mělo být o šest let později. Podílet by se na ní podle ministra dopravy Martina Kupky měli výrazně tuzemští dodavatelé. Výrobky z prostějovské výhybkárny nacházejí uplatnění i na koridorových tratích Správy železnic, kde se podílejí na zrychlování provozu. Už v roce 2007 tak byla ve stanici Poříčany instalována výhybka, která umožňuje jízdu do odbočného směru 130 km/h. Ještě o 30 km/h rychleji lze už čtyři roky jezdit do odbočky přes dvojici výhybek ve stanici Prosenice.
Další články této rubriky
Vzdělávací program pro školy a děti v Království železnic
29.10.2024 - Království železnic, které sídlí na pražském Smíchově, ve spolupráci s Českými drahami společně vytvořilo nový vzdělávací program pro školy a rodiny s dětmi. Program zahrnuje pracovní listy, které děti nejen interaktivně… »
Benešov u Prahy hostil Festival parních lokomotiv
27.10.2024 - Historické stroje a vozy z Česka, Slovenska, Maďarska, Německa a Rakouska se v půlce září sjely do Benešova u Prahy na už 5. ročník Festivalu parních lokomotiv. Hlavní akcí prvního dne, v pátek 13. září, byla jízda… »
Potenciál trati z Českých Budějovic do Lince posoudí studie
24.10.2024 - Budoucí kapacitní možnosti trasy Praha – České Budějovice – Linec pro osobní i nákladní dopravu v evropském, mezistátním a regionálním kontextu posoudí společná studie Správy železnic a rakouského správce železniční… »