Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Stříbrný šíp s Elinkou si daly dostaveníčko v Táboře

Stříbrný šíp s Elinkou si daly dostaveníčko v Táboře

18.7.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Dva historické železniční skvosty se poslední červnovou sobotu setkaly v Táboře. Na jih Čech se vypravil Stříbrný šíp, aby se tu potkal s Elinkou, elektrickým vozem z dílny Františka Křižíka. Motorový osobní vůz po krátkém rendez-vous se starší kolegyní odjel s výletníky do Písku.

Stříbrný šíp s Elinkou si daly dostaveníčko v Táboře

Unikátní setkání dvou historických strojů připravily o první prázdninové sobotě České dráhy v Táboře. Z Prahy na jih Čech totiž vypravily motorový vůz M 260.001, aby se tu setkal s elektrickým vozem M 400.001 z dílny vynálezce Františka Křižíka. Stříbrný šíp po srazu pokračoval s výletníky do Písku, Elinka zamířila do Bechyně. Národní dopravce akcí podpořil cestovní ruch i v jiné části jižních Čech než jen na trati z Tábora do Bechyně, kde aktuálně běží další ročník Léta na Bechyňce (více jsme informovali v Železničáři číslo 13).

„Chtěli jsme i lidem z Prahy umožnit návštěvu Bechyňky a zároveň na ni přijet nikoliv běžným vlakem, ale unikátním Stříbrným šípem. Po dobu pobytu v Táboře se mohly oba vozy setkat a navíc jsme mohli návštěvníkům z Prahy a zároveň Tábora nabídnout návštěvu Písku,“ vysvětlil Jiří Ješeta, ředitel odboru obchodu osobní dopravy ČD. A proč padl výběr zrovna na Písek? „Protože je tak trochu stranou zájmu. Příliš tam nejezdíme ani s parními vlaky. Kromě toho trať mezi Táborem a Pískem je také velmi zajímavá. Křižíkova Elinka nikam jinam než na Bechyňku vyrazit nemůže, takže Stříbrný šíp přiveze více lidí za Elinkou a ostatní se mohou projet i dále,“ doplnil. Cestující, kteří přijeli do Bechyně, se mohli odpoledne vrátit zpět do Tábora a odtud vyrazit do metropole právě motorovým vozem M 260.001.

Vlaky jsou plné

Mimořádný vlak vedený Stříbrným šípem k jízdě přilákal i Dalibora Šustu z Prahy. „Vyrazil jsem právě proto, že jízd se Stříbrným šípem je velmi málo a jsou vzácné. V Bechyni jsem byl na vojně, takže se tam po třiceti letech rád podívám,“ prozradil motivaci své cesty. Na Bechyňku, po níž nikdy nejel, se prý chystal už řadu let. „Jen jsem jako voják občas jel na místní letiště. Cesta v Šípu byla luxusní, komfortní. Na dřevěných lavicích Elinky je to sice trochu horší, ale zase jedeme ve voze z roku 1903. Je neuvěřitelné, že tak starý vůz vydržel. Dovednost českých řemeslníků je na voze znát,“ zhodnotil Dalibor Šusta.

Stříbrný šíp na jihu Čech pravidelně jezdit nebude, vyráží spíše na jednotlivé akce. Nedávno vyjel do Litomyšle, prezentovat se bude i v Českých Budějovicích na Národním dni železnice, který se tu uskuteční v sobotu 22. září.  Zájem o cestování unikátními stroji z parku Českých drah je vždy velmi výrazný. Například vůz Elinka vypravený o první prázdninové sobotě byl zaplněn vždy. Stříbrný šíp na tom byl při výletu na jih Čech jakbysmet.

Další akcí, která se v rámci Léta na Bechyňce uskuteční, bude 19. srpna oslava 90. výročí dokončení mostu přes Lužnici v Bechyni. Stavbě, po jejíž mostovce jezdí vlaky i automobily, místní přezdívají Bechyňská duha a byla v roce 1928 postavena k oslavě 10. výročí založení republiky.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 5

Další články této rubriky

ČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy BcmzČD kvůli nehodě zkontrolovaly lehátkové vozy Bcmz

23.7.2024 - V návaznosti na následky tragické nehody v Pardubicích přistoupily České dráhy k mimořádným prohlídkám lehátkových vozů řady Bcmz834. V rámci těchto kontrol byla u vozu provedena i stlačovací zkouška ve zkušebně kolejových… »

V Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. MasarykaV Hodoníně se vzpomínalo na příjezd T. G. Masaryka

17.7.2024 - Město Hodonín si v červnu připomnělo 100. výročí návštěvy svého nejvýznamnějšího rodáka a prvního Československého prezidenta Tomáše Garriguea Masaryka. Ten navštívil rodné město 18. června 1924. S událostí se pojila… »

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika