Železničář / Zpravodajství / Střešovické tunely půjdou nejspíše jižněji
Střešovické tunely půjdou nejspíše jižněji
15.7.2019 – autor: JOSEF HOLEK
Výstavba železnice z pražského Masarykova nádraží na Letiště Václava Havla se ocitla v přelomové fázi. Rekonstrukce Negrelliho viaduktu je rok před dokončením, v územním řízení jsou čtyři ze zbývajících šesti úseků a architektonická soutěž na podobu železniční stanice Praha-Veleslavín dospěla do 2. kola.
![Střešovické tunely půjdou nejspíše jižněji](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/konfera712.jpg)
Novinkou však je, že SŽDC navrhla novou, jižní variantu střešovických tunelů mezi Dejvicemi a Veleslavínem (blíže k ulicím Sibeliova, Střešovická, M. Horákové). I to bylo konstatováno na odborné konferenci na téma Modernizace trati Praha – Kladno s připojením na letiště, která se uskutečnila v budově Národní technické knihovny v Praze 6. V případě tunelů o nejkomplikovanější úsek celé investice. Tunely jsou vedeny geologicky stabilním prostředím, neohrožují zdroje podzemní vody a sestupují velmi hluboko pod úroveň terénu. Při ražbě budou použity štíty, stejně jako v případě prodlužování metra linky A do Motola.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »