Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Středisko údržby v Olomouci čeká rozsáhlá modernizace

Středisko údržby v Olomouci čeká rozsáhlá modernizace

1.11.2021 – autor: PETR SLONEK

České dráhy připravují kompletní přeměnu svého depa v Olomouci. Modernizace tamního Střediska údržby (SÚ) je součástí plánu dopravce na rozvoj technické základny pro provozní údržbu, opravy železničních vozidel a zlepšení pracovních a sociálních podmínek zaměstnanců tohoto úseku.

Středisko údržby v Olomouci čeká rozsáhlá modernizace

„V případě Olomouce je tento rozvoj navíc spojený s pořízením 27 nových ucelených jednotek RegioPanter, údržbou motorových jednotek Stadler GTW a také souprav dálkové dopravy. Tato vozidla jsou deponována právě v Olomouci, kam zamíří i nově pořízená,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Plánovaná investice se uskuteční na ploše současného Střediska údržby Olomouc a zahrnuje jak modernizaci stávajících objektů, tak stavbu zcela nových, například pro nové ucelené jednotky. Areál bude určen pro technicko-hygienickou údržbu všech vozidel deponovaných ve Středisku údržby Olomouc, což představuje především zajištění regionální dopravy v Olomouckém kraji s přesahy do sousedních regionů, konkrétně do Vyškova v Jihomoravském a Vsetína ve Zlínském kraji a rovněž pro část dálkové dopravy.
Moderní areál po dokončení umožní všechny stupně údržby od provozního ošetření po velké prohlídky a také veškeré typy úklidu vlaků. Proto bude vybaven stacionární strojní myčkou, která v současnosti v místě není. Předpokládaný finanční rozsah investice převyšuje jednu miliardu korun a realizace projektu je předpokládána v několika etapách v letech 2022 až 2025.
České dráhy se v Olomouckém kraji zaměřují především na investice do nových vlaků, neboť začátkem ledna 2021 získaly v tomto regionu novou desetiletou smlouvu na provoz elektrických vlaků. Aktuálně se pracuje na modernizaci článkových motorových jednotek Stadler GTW pro neelektrifikované tratě a objednáno je rovněž 27 třívozových bezbariérových elektrických jednotek RegioPanter pro regionální spoje na elektrifikovaných tratích. Investice do těchto moderních elektrických souprav představuje více než 4 miliardy korun.   
Chystaná modernizace olomouckého Střediska údržby není jedinou velkou akcí ČD v tomto ohledu. Do konce roku 2024 by měla vyrůst zbrusu nová hala v Českých Budějovicích a investice by měly činit řádově stovky milionů korun. Moderní opravárenské centrum za zhruba 200 milionů se od loňského září staví v Plzni. Naopak již hotová je hala v Brně-Maloměřicích, kterou České dráhy otevřely letos na jaře.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí

24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »

Vlaky jezdí i mezi školními lavicemiVlaky jezdí i mezi školními lavicemi

23.4.2024 - V několika partnerských středních školách Českých drah se mohou pochlubit funkčními a skvěle vybavenými modelovými kolejišti. Jedním ze zařízení je Střední škola Edvarda Beneše v Břeclavi. »

Chystá se rekonstrukce trati na HavlíčkobrodskuChystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku

19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika