Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Středisko údržby v Olomouci čeká rozsáhlá modernizace

Středisko údržby v Olomouci čeká rozsáhlá modernizace

1.11.2021 – autor: PETR SLONEK

České dráhy připravují kompletní přeměnu svého depa v Olomouci. Modernizace tamního Střediska údržby (SÚ) je součástí plánu dopravce na rozvoj technické základny pro provozní údržbu, opravy železničních vozidel a zlepšení pracovních a sociálních podmínek zaměstnanců tohoto úseku.

Středisko údržby v Olomouci čeká rozsáhlá modernizace

„V případě Olomouce je tento rozvoj navíc spojený s pořízením 27 nových ucelených jednotek RegioPanter, údržbou motorových jednotek Stadler GTW a také souprav dálkové dopravy. Tato vozidla jsou deponována právě v Olomouci, kam zamíří i nově pořízená,“ řekl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.
Plánovaná investice se uskuteční na ploše současného Střediska údržby Olomouc a zahrnuje jak modernizaci stávajících objektů, tak stavbu zcela nových, například pro nové ucelené jednotky. Areál bude určen pro technicko-hygienickou údržbu všech vozidel deponovaných ve Středisku údržby Olomouc, což představuje především zajištění regionální dopravy v Olomouckém kraji s přesahy do sousedních regionů, konkrétně do Vyškova v Jihomoravském a Vsetína ve Zlínském kraji a rovněž pro část dálkové dopravy.
Moderní areál po dokončení umožní všechny stupně údržby od provozního ošetření po velké prohlídky a také veškeré typy úklidu vlaků. Proto bude vybaven stacionární strojní myčkou, která v současnosti v místě není. Předpokládaný finanční rozsah investice převyšuje jednu miliardu korun a realizace projektu je předpokládána v několika etapách v letech 2022 až 2025.
České dráhy se v Olomouckém kraji zaměřují především na investice do nových vlaků, neboť začátkem ledna 2021 získaly v tomto regionu novou desetiletou smlouvu na provoz elektrických vlaků. Aktuálně se pracuje na modernizaci článkových motorových jednotek Stadler GTW pro neelektrifikované tratě a objednáno je rovněž 27 třívozových bezbariérových elektrických jednotek RegioPanter pro regionální spoje na elektrifikovaných tratích. Investice do těchto moderních elektrických souprav představuje více než 4 miliardy korun.   
Chystaná modernizace olomouckého Střediska údržby není jedinou velkou akcí ČD v tomto ohledu. Do konce roku 2024 by měla vyrůst zbrusu nová hala v Českých Budějovicích a investice by měly činit řádově stovky milionů korun. Moderní opravárenské centrum za zhruba 200 milionů se od loňského září staví v Plzni. Naopak již hotová je hala v Brně-Maloměřicích, kterou České dráhy otevřely letos na jaře.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

ČD otevřely v depu dílnu pro žáky nového oboruČD otevřely v depu ve Vršovicích novou dílnu pro praktickou výuku

9.12.2024 - Ve středisku údržby Českých drah v Praze-Vršovicích slouží budoucím mechanikům nová moderní učebna odborného výcviku. Přímo v prostorách depa žáci získávají potřebné praktické dovednosti. Nový učební obor Mechanik… »

V pravidelném provozu zůstává poslední pražský BanánPoslední turnusový den pro pražské Banány

8.12.2024 - Konec provozu expresních lokomotiv řady 150.2 a 151 přezdívaných Banán se blíží. Pražské depo na konci října naposledy vystavilo na spěšné vlaky linky R41 Vrchlice Praha – Kutná Hora a zpět ještě tři lokomotivy řady 150.2. Od… »

SŽ rozšířila dálkový systém řízení do Českých BudějovicSŽ rozšířila dálkový systém řízení do Českých Budějovic

4.12.2024 - Správa železnic rozšířila dálkový systém řízení železniční dopravy. Od začátku října jsou do tohoto systému zapojeny stanice České Budějovice a výhybna Nemanice. Dálkově je tak řízená celá trať z Prahy přes Tábor do… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika