Železničář / Zpravodajství / Stavební práce u Šakvic pokračují
Stavební práce u Šakvic pokračují
20.5.2020 – autor: MARTIN HARÁK
Po zimní přestávce se opět rozeběhly stavební práce na modernizaci, ale především elektrizaci železniční tratě z koridorové stanice Šakvice do nedalekých Hustopečí u Brna.
![Stavební práce u Šakvic pokračují](/assets/zeleznicar/hlavni-zpravy/sakvice915.jpg)
V rámci výluky, která začala v polovině března a potrvá do konce srpna, se mimo jiné postaví opěrná zeď v hustopečské stanici, obnoví kolejiště v mezistaničním úseku a připraví trakční sloupy pro trolejové vedení. V Šakvicích stavbaři pracují na novém podchodu, který zajistí bezbariérový přístup na všechna nástupiště. Jak jsme již informovali, stavební práce začaly loni v září a celá stavba by měla být ukončena jako celek na počátku příštího roku. Po dokončení elektrizace se plánuje v rámci Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje přímé železniční spojení z Hustopečí až do centra Brna bez nutnosti přestupu. Cesta do jihomoravské metropole by měla trvat zhruba půl hodiny.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »