Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Stavbaři zmodernizovali trať z Plzně do Koterova

Stavbaři zmodernizovali trať z Plzně do Koterova

17.11.2023

Stavbaři dokončili rekonstrukci téměř čtyřkilometrové trati z Plzně na České Budějovice, mezi hlavním nádražím a plzeňskou částí Koterov, která stála 2,2 miliardy korun. Skončila tak předposlední etapa modernizace plzeňského železničního uzlu. Jeho obnovu zahájila Správa železnic v závěru roku 2020.

Stavbaři zmodernizovali trať z Plzně do Koterova

Cestující nejvíce ocení vybudování nové zastávky Plzeň-Slovany, kterou obsluhují osobní vlaky místo hůře dostupné stanice v Koterově. Částkou 869 milionů korun se na ní podílelo Ředitelství silnic a dálnic a 50 miliony město Plzeň. Celkovou rekonstrukcí prošel traťový úsek o délce 3,85 kilometru. Na severním konci stavba navazovala na už dokončenou modernizaci hlavního nádraží. Kromě dvoukolejného mezistaničního úseku se přestavěla také stanice Plzeň-Koterov, v níž byla odstraněna stávající nástupiště. Vznikla nová zastávka na Slovanech, která zlepšila obslužnost a umožní pohodlnější přestup na MHD. Přístup k vlakům je po nové lávce, na nástupiště vedou výtahy. Stavba nazvaná Lobzy - Koterov je předposlední akcí ze šesti staveb modernizace železničního uzlu Plzeň. Modernizace železničního uzlu Plzeň začala v roce 2011 a stála už téměř deset miliard korun. Celý uzel získal parametry moderní evropské železnice.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika