Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Stavbaři zmodernizovali trať z Plzně do Koterova

Stavbaři zmodernizovali trať z Plzně do Koterova

17.11.2023

Stavbaři dokončili rekonstrukci téměř čtyřkilometrové trati z Plzně na České Budějovice, mezi hlavním nádražím a plzeňskou částí Koterov, která stála 2,2 miliardy korun. Skončila tak předposlední etapa modernizace plzeňského železničního uzlu. Jeho obnovu zahájila Správa železnic v závěru roku 2020.

Stavbaři zmodernizovali trať z Plzně do Koterova

Cestující nejvíce ocení vybudování nové zastávky Plzeň-Slovany, kterou obsluhují osobní vlaky místo hůře dostupné stanice v Koterově. Částkou 869 milionů korun se na ní podílelo Ředitelství silnic a dálnic a 50 miliony město Plzeň. Celkovou rekonstrukcí prošel traťový úsek o délce 3,85 kilometru. Na severním konci stavba navazovala na už dokončenou modernizaci hlavního nádraží. Kromě dvoukolejného mezistaničního úseku se přestavěla také stanice Plzeň-Koterov, v níž byla odstraněna stávající nástupiště. Vznikla nová zastávka na Slovanech, která zlepšila obslužnost a umožní pohodlnější přestup na MHD. Přístup k vlakům je po nové lávce, na nástupiště vedou výtahy. Stavba nazvaná Lobzy - Koterov je předposlední akcí ze šesti staveb modernizace železničního uzlu Plzeň. Modernizace železničního uzlu Plzeň začala v roce 2011 a stála už téměř deset miliard korun. Celý uzel získal parametry moderní evropské železnice.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Obnova trati pod Vyšehradem zvýší kapacituObnova trati pod Vyšehradem zvýší kapacitu

2.10.2024 - Správa železnic připravuje zkapacitnění frekventované trati mezi pražským hlavním a smíchovským nádražím. Vyhlásila už výběrové řízení na projektanta úprav úseku mezi jižním vyústěním vinohradských tunelů a začátkem… »

Bohumín se stal centrem pravidelných obnov osobních vozůBohumín se stal centrem pravidelných obnov osobních vozů

28.9.2024 - Středisko údržby Bohumín začalo už na podzim minulého roku provádět pravidelné obnovy osobních vozů. Do té doby byla činnost servisu v tomto středisku zaměřena především na základní nižší stupně údržby a korektivní… »

První tři kilometry nové tratě z Prahy do Kladna jsou v provozuPrvní tři kilometry nové tratě z Prahy do Kladna jsou v provozu

27.9.2024 - Přestože byla rekonstrukce Negrelliho viaduktu zmiňována jako počátek výstavby moderní trati z Prahy do Kladna s odbočkou na letiště, první faktická novostavba trati, jež nahrazuje původní zastaralou jednokolejnou a neelektrifikovanou… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika