Železničář / Zpravodajství / Stanice Horažďovice předměstí v novém
Stanice Horažďovice předměstí v novém
12.12.2016 – autor: JOSEF HOLEK
Stanice Horažďovice předměstí září novotou. Hlavním přínosem rozsáhlé rekonstrukce je podle zástupců SŽDC zvýšení bezpečnosti dopravy a zajištění vyššího komfortu pro cestující.
![Stanice Horažďovice předměstí v novém](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/horazdovice712_2.jpg)
V rámci stavby vzniklo nové ostrovní nástupiště, které je částečně zastřešeno, a také boční nástupiště. Přístup na ostrovní nástupiště nyní zajišťuje podchod, z něhož je výstup zajištěn schodišti, rampami a výtahem. Kompletní rekonstrukcí prošla také kolejová rozvětvení na obou koncích stanice a stávající propustky. Na nástupiště byly přidány informační tabule a čekárny a pokladny byly vybaveny monitory s aktuálními odjezdy vlaků. S rekonstrukcí SŽDC započala v únoru minulého roku, hotovo měla letos v říjnu. Náklady se vyšplhaly na více než šest set třicet milionů korun, přes půl miliardy však přiteklo z EU.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »