Železničář / Zpravodajství / Stadlery v zelené barvě Ústeckého kraje vyjedou v březnu
Stadlery v zelené barvě Ústeckého kraje vyjedou v březnu
5.3.2023
Motorové vozy Stadler RegioShuttlle RS1, které České dráhy zakoupily od švýcarské společnosti Heros Helvetic Rolling Stock GmbH, již téměř mají podobu, v níž zanedlouho vyjedou s cestujícími. V závodě ŽOS Zvolen v únoru dostaly nový lak. Ten je na základě požadavku Ústeckého kraje zelený.
![Stadlery v zelené barvě Ústeckého kraje vyjedou v březnu](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/stadler_web.jpg)
Všech dvaadvacet vozidel právě prochází ve Zvolenu modernizací. Jedenáct z nich ČD nasadí v Ústeckém kraji na linky U11 a U6, zbývající v Pardubickém kraji. Na konci loňského roku dopravce s Ústeckým krajem podepsal smlouvu na provoz vlaků v Českém středohoří. Pokrývá provoz na linkách U6 Lovosice – Teplice a U11 Postoloprty – Česká Lípa. První vozy mají vyjet v březnu, celá modernizace skončí do poloviny roku. Nasazení v barvách kraje je podmínkou kontraktu, i ostatní dopravci musejí jezdit s vozidly v zelené barvě. Jde o vozy vyrobené v druhé polovině 90. let. Instalován v nich je vlakový zabezpečovač, nechybí wi-fi a upraven byl audiovizuální informační systém. Samozřejmostí je klimatizace, zásuvky 230 V a nové čalounění sedadel. ČD koupily vozy za zhruba 700 tisíc eur za kus. V závěru roku dopravce pořídil ještě dalších 11 vozů Stadler RS1, nyní jich má celkem 67.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »