Železničář / Zpravodajství / Správa železnic ukázala nový most na Výtoni
Správa železnic ukázala nový most na Výtoni
18.12.2023
Správa železnic představila aktuální podobu architektonické studie nového železničního mostu na pražské Výtoni. Ten by měl v budoucnosti nahradit památkově chráněnou konstrukci z roku 1901. Most je již za hranicí své životnosti a kapacitně nestačí narůstajícím požadavkům dopravy.
Nová architektonická studie počítá s tím, že se trať rozšíří na tři koleje, zrychlí se doprava a napojí na MHD. Zároveň se má zlepšit dostupnost mostu pro pěší, maminky s kočárky, cyklisty i zdravotně handicapované včetně lidí na vozíčku a upraví se i okolí stavby. Nový most by také měl splnit požadavky evropské železniční sítě a počítá s vybudováním nové vlakové stanice Praha-Výtoň. SŽ tvrdí, že je nejlepším řešením nahrazení staré konstrukce novou, protože most je ohrožen korozí. Vyvrátila rovněž argumentaci studie spolku Nebourat, která měla dokazovat, že most nepotřebuje třetí kolej. Odborníci ze Správy železnic uvedli všechny nedostatky, které zmíněná studie obsahuje. Její zpracovatel prý chybně interpretuje vstupy do výpočtu kapacity vlaků a účelově opomíjí některé výhledové linky. Rovněž zavádí nepřípustné zjednodušení odpovídající provozu metra, kdy všechny vlaky jedou spořádaně za sebou, což v případě železniční dopravy není možné. Nevhodně je s ohledem na dopravní obslužnost území a vazby na linky MHD umístěna stanice Praha Vyšehrad.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »