Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Spolek vyzývá ke znovupropojení Moldavsko-Freiberské dráhy

Spolek vyzývá ke znovupropojení Moldavsko-Freiberské dráhy

3.7.2019 – autor: REDAKCE

Moldavsko-Freiberská dráha by se mohla v budoucnu opět spojit. Usiluje o to redakční tým a lidé okolo Krušnohorských novin. Znovupropojení úseků na české a saské straně, které jsou od konce války v roce 1945 izolované (chybí asi 8 kilometrů kolejí mezi Moldavou a Holzhau), se letos opět řešilo na konferenci v saském Holzhau. Chybějící úsek mezi Holzhau a Moldavou má i nadále statut drážního tělesa. Podporu má projekt na ústeckém hejtmanství i generálním konzulátu Česka v Drážďanech.

Spolek vyzývá ke znovupropojení Moldavsko-Freiberské dráhy

Moldavská dráha přetínající napříč hraniční hřeben Krušných hor patří k jedné z nejkrásnějších železničních tratí v České republice. Obavy o další osud trati nejsou jen na české straně, ale mají je i Sasové. Zájem o zachování provozu zaktivizoval nadšence na obou stranách hranice. V Sasku dokonce vznikla iniciativa na odvrácení zastavení provozu na trati Freiberg – Holzhau. Spolkům – vydavatelům Krušnohorských novin – se v roce 2017 podařilo s obcemi Moldava a Rechenberg-Bienenmühle zformovat obdobnou zájmovou skupinu Moldavská dráha, a to v reakci na zastavení provozu v horském úseku této trati. A pak se začalo jednat.

Výzvy odeslány

Zatímco ještě v květnu 2018 se uvažovalo o překlenutí chybějícího úseku autobusovou linkou, již záhy bylo na základě diskusí se saským ministerstvem dopravy rozhodnuto, že cílem by mělo být skutečné propojení tratí. Aby byla aktivita i na vládní úrovni, vyzvali starostové obcí podél Moldavsko-Freiberské dráhy a další zainteresovaní lidé v regionu na obou stranách hranice příslušné ministry české a saské vlády, aby na tuto původní iniciativu navázali. Pět desítek oprávněných představitelů institucí se k výzvě připojilo svým podpisem. Oficiální mezivládní deklarace by měla být prvním, nezbytným krokem pro zahájení realizace tohoto záměru. 

Originál výzvy předal hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček předsedovi vlády ČR Andreji Babišovi a dále českému ministru dopravy. Ve stejném týdnu postoupil tentýž dokument poslanec Saského zemského sněmu Steve Johannes Ittershagen předsedovi vlády Saska.

 


Průměrné hodnocení (8 hlasů): 5

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika