Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Spolek vyzývá ke znovupropojení Moldavsko-Freiberské dráhy

Spolek vyzývá ke znovupropojení Moldavsko-Freiberské dráhy

3.7.2019 – autor: REDAKCE

Moldavsko-Freiberská dráha by se mohla v budoucnu opět spojit. Usiluje o to redakční tým a lidé okolo Krušnohorských novin. Znovupropojení úseků na české a saské straně, které jsou od konce války v roce 1945 izolované (chybí asi 8 kilometrů kolejí mezi Moldavou a Holzhau), se letos opět řešilo na konferenci v saském Holzhau. Chybějící úsek mezi Holzhau a Moldavou má i nadále statut drážního tělesa. Podporu má projekt na ústeckém hejtmanství i generálním konzulátu Česka v Drážďanech.

Spolek vyzývá ke znovupropojení Moldavsko-Freiberské dráhy

Moldavská dráha přetínající napříč hraniční hřeben Krušných hor patří k jedné z nejkrásnějších železničních tratí v České republice. Obavy o další osud trati nejsou jen na české straně, ale mají je i Sasové. Zájem o zachování provozu zaktivizoval nadšence na obou stranách hranice. V Sasku dokonce vznikla iniciativa na odvrácení zastavení provozu na trati Freiberg – Holzhau. Spolkům – vydavatelům Krušnohorských novin – se v roce 2017 podařilo s obcemi Moldava a Rechenberg-Bienenmühle zformovat obdobnou zájmovou skupinu Moldavská dráha, a to v reakci na zastavení provozu v horském úseku této trati. A pak se začalo jednat.

Výzvy odeslány

Zatímco ještě v květnu 2018 se uvažovalo o překlenutí chybějícího úseku autobusovou linkou, již záhy bylo na základě diskusí se saským ministerstvem dopravy rozhodnuto, že cílem by mělo být skutečné propojení tratí. Aby byla aktivita i na vládní úrovni, vyzvali starostové obcí podél Moldavsko-Freiberské dráhy a další zainteresovaní lidé v regionu na obou stranách hranice příslušné ministry české a saské vlády, aby na tuto původní iniciativu navázali. Pět desítek oprávněných představitelů institucí se k výzvě připojilo svým podpisem. Oficiální mezivládní deklarace by měla být prvním, nezbytným krokem pro zahájení realizace tohoto záměru. 

Originál výzvy předal hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček předsedovi vlády ČR Andreji Babišovi a dále českému ministru dopravy. Ve stejném týdnu postoupil tentýž dokument poslanec Saského zemského sněmu Steve Johannes Ittershagen předsedovi vlády Saska.

 


Průměrné hodnocení (8 hlasů): 5

Další články této rubriky

Nadační fond Skupiny ČD pomůže železničářům v nouzi Nadační fond Skupiny ČD pomůže železničářům v nouzi

5.8.2020 - České dráhy a jejich největší dceřiná společnost ČD Cargo založily Nadační fond Skupiny ČD – ŽELEZNICE SRDCEM. Cílem je podporovat železničáře, kteří při výkonu svého zaměstnání utrpěli úraz nebo se nikoli vlastní… »

Na noční hlídce s bezpečnostní agenturouNa noční hlídce s bezpečnostní agenturou

20.7.2020 - České dráhy musejí před nenechavci a vandaly chránit nejen svá železniční vozidla, ale i řadu nemovitostí. Například části nádraží. A zvláště skladové prostory se někdy stávají rejdištěm bezdomovců a narkomanů. Na jednu… »

Jaroměř získala nový terminál i nádražíJaroměř získala nový terminál i nádraží

17.7.2020 - Východočeská Jaroměř, která je důležitou železniční křižovatkou v Královéhradeckém kraji, dostane v červenci postupně k dispozici nejen dvě zbrusu nová ostrovní nástupiště, ale i nový terminál autobusové dopravy, který se… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 

Tipy redakce

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika