Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Spojení na Mnichov by mělo být rychlejší

Spojení na Mnichov by mělo být rychlejší

22.6.2016 – autor: RADEK JOKLÍK

Ředitelé Správy železniční dopravní cesty, Českých drah a ČD Cargo podepsali memorandum o společném postupu při snaze o zásadní zkvalitnění spojení mezi Prahou a Mnichovem. Na této lince není železnice s jízdní dobou téměř šest hodin konkurenceschopná. Neelektrizovaná jednokolejná část trati z Plzně do Řezna se dvěma úvratěmi diskvalifikuje v boji o zákazníky jak osobní, tak i nákladní dopravu.

Spojení na Mnichov by mělo být rychlejší

„To je důvod, proč se k memorandu připojujeme. Tok zboží a materiálů mezi Českem a Bavorskem se dnes odehrává hlavně na silnici,“ říká předseda představenstva ČD Cargo, a.s., Ivan Bednárik. „S rozvojem infrastruktury Česká republika zaspala, proto nás mezinárodní přeprava nákladů míjí. Na západě dnes běžně sestavují vlaky o délce 820 metrů, to je u nás zcela nemyslitelné.“

Mezinárodní doprava je pro České dráhy segmentem, který se dynamicky rozvíjí a generuje vysoké tržby. Národní dopravce se proto ve spolupráci s DB dlouhodobě zaměřuje na kvalitu spojení a služeb mezi Prahou, Berlínem a Hamburkem. Stejně důležitá je však z pohledu sítě mezinárodních tratí i linka Praha – Mnichov. Tlak na bavorské a spolkové orgány se v poslední době zvýšil i ze strany vrcholných představitelů České republiky. Snahou je, aby se toto spojení dostalo do priorit německého spolkového plánu rozvoje dopravní infrastruktury (Bundesverkehrswegeplan).

„Naše organizace má v plánu zlepšit infrastrukturní parametry tratě na českém úseku, je však bezesporu důležité, aby se také německá strana zasadila o modernizaci návazných tratí z ČR do Mnichova. Naše iniciativa je vzkazem, že dohody mezi premiérem ČR a kancléřkou Merklovou, stejně jako dohody ministrů dopravy o zlepšení železničních spojen, bereme vážně,“ uvedl Pavel Surý, generální ředitel SŽDC.

„Nedávno jsem byl při otevření Gotthardského tunelu na severojižní ose mezi Frankfurtem a Milánem. Může se zdát, že to pro České dráhy není důležité, ale opak je pravdou. Znamená to, že musíme zvýšit tlak i na modernizaci spojení východ – západ, jehož jsme logickou součástí. Jinak zůstaneme odříznutí a mezistátní dálková doprava nás mine. Kdyby se podařilo zkrátit jízdní dobu Praha – Mnichov ze současných šesti na čtyři a půl hodiny, řada lidí by dala přednost vlaku před auty i letadly,“ doplňuje předseda představenstva a generální ředitel ČD, a.s., Pavel Krtek.

„Podepsané memorandum budeme okamžitě komunikovat vůči zahraničním partnerům, především v Německu ve snaze lobbovat za vysokou prioritu tohoto spojení v uvedeném plánu, dále pak v Bruselu jak mezi europoslanci, tak na Evropské komisi a Společenství evropských železnic (CER),“ uzavírá člen představenstva ČD, a.s., pro projekty a mezinárodní vztahy Roman Štěrba.


Průměrné hodnocení (8 hlasů): 4.25

Další články této rubriky

Vlaky jezdí i mezi školními lavicemiVlaky jezdí i mezi školními lavicemi

23.4.2024 - V několika partnerských středních školách Českých drah se mohou pochlubit funkčními a skvěle vybavenými modelovými kolejišti. Jedním ze zařízení je Střední škola Edvarda Beneše v Břeclavi. »

Chystá se rekonstrukce trati na HavlíčkobrodskuChystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku

19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »

Historická budova nádraží v Teplicích má původní vzhledHistorická budova nádraží v Teplicích má původní vzhled

16.4.2024 - Správa železnic dokončila rekonstrukci památkově chráněného nádraží v Teplicích. Obnovou prošla fasáda a střecha objektu a také první nástupiště včetně litinového přístřešku. Stavba začala v srpnu 2022, její celkové… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika