Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Smíchovské nádraží čeká velká proměna

Smíchovské nádraží čeká velká proměna

1.10.2023

Správa železnic hledá zhotovitele stavby pro rekonstrukci stanice Praha-Smíchov. Výsledkem budou zmodernizované koleje a nástupiště, prodloužené podchody pod celou stanicí a také nová lávka, která umožní bezbariérový přístup na jednotlivá nástupiště. Realizace stavby se uskuteční v letech 2024 až 2027, celkové náklady dosahují 5,2 mld. Kč.

Smíchovské nádraží čeká velká proměna

V rámci už zahájené první fáze se snese část kolejí a také lávka přes celé kolejiště. Druhá etapa, pro kterou se nyní hledá zhotovitel, zahrnuje kompletní přestavbu kolejiště, obnovu stávajících nástupišť a vybudování nového čtvrtého, které budou využívat zejména vlaky ve směru Praha-Zličín a Hostivice. Stavbaři také zrekonstruují oba stávající podchody a prodlouží je pod celým kolejištěm stanice. Ústit budou do budoucího parkovacího domu. Samozřejmostí bude bezbariérový přístup, který zajistí výtahy. Most přes Nádražní ulici bude po dokončení prací tříkolejný, aby svou kapacitou odpovídal navazujícímu, rovněž tříkolejnému mostu na Výtoni. Vznikne i nová lávky do Radlické ulice, která umožní přístup na jednotlivá nástupiště a propojení s novou čtvrtí vzniklou v rámci projektu Smíchov City. 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika