Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Skříně ComfortJetů zamířily do Ostravy

Skříně ComfortJetů zamířily do Ostravy

6.1.2023

Nedávno začala další fáze výroby nových netrakčních jednotek ComfortJet pro České dráhy. Z vídeňského závodu společnosti Siemens technici na začátku prosince přepravili první hotovou skříň do ostravského závodu konsorciálního partnera Škoda Group. V Ostravě se bude pracovat na vybavení nových vozů a dokončí jejich kompletace.

Skříně ComfortJetů zamířily do Ostravy

Přeprava dalších skříní z Vídně do Ostravy následovala v průběhu prosince. Práce na zakázce začaly v prvním pololetí loňského roku. ČD zakoupily u konsorcia Siemens - Škoda celkem 20 devítivozových jednotek ComfortJet, které jsou určeny pro provoz maximální rychlostí 230 km/h. Mají kapacitu 555 míst k sezení a hodnota kontraktu přesahuje 12 miliard korun. Vlaky budou nasazeny na relace Praha – Brno – Vídeň – Graz, Praha – Brno - Bratislava – Budapešť nebo Praha – Ústí nad Labem – Berlín – Hamburg. V provozu by se měly objevit koncem roku 2024. Model výroby je stejný jako u InterJetů. Skříně se vyrábějí v továrně Siemensu ve Vídni, dokončení a montáž interiéru se odehrává v Ostravě ve Škodě.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika