Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Skončila modernizace spojnice Pardubic a Hradce Králové

Skončila modernizace spojnice Pardubic a Hradce Králové

16.3.2024

Po dvou a půl letech skončila další části vytížené trati spojující Pardubice a Hradec Králové. Úsek má nově dvě koleje a dvojkolejný most přes Labe. V Rosicích nad Labem vznikla nová nástupiště a podchod. Dokončena je rekonstrukce zastávky Pardubice-Semtín a slouží i nová zastávka Stéblová obec. Modernizovaly se všechny přejezdy.

Skončila modernizace spojnice Pardubic a Hradce Králové

Obě krajská města s přibližně sto tisíci obyvateli jsou dlouhodobě zatížena silnou dopravou. Rekonstrukce stávající trati a vybudování druhé koleje v úseku do Stéblové výrazně ulehčí cestování a zatraktivní železnici. Už v květnu se s postupem modernizace pardubického uzlu začne jezdit dvoukolejně i mezi hlavním nádražím a Rosicemi nad Labem. Rekonstrukce celého úseku umožní po zavedení ETCS jízdu moderních vlaků rychlostí až 160 km/h. Stát by se tak mělo v roce 2025, zatím se zde jezdí maximální rychlostí 120 kilometrů v hodině. Významnou součástí investice je i stavba dvoukolejného mostu přes Labe s celkovou hmotností 1 350 tun, která probíhala ve třech fázích. Jeho opěry a pilíře jsou železobetonové a délka samotného přemostění přesahuje 140 metrů. Nový most zvyšuje kapacitu trati a svým řešením zajistí lepší splavnost řeky.  


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika