Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Sezona na jihu Čech skončila úspěchem

Sezona na jihu Čech skončila úspěchem

4.12.2019 – autor: JOSEF HOLEK

Železnice na jihu Čech má za sebou další úspěšný rok. Díky Českým drahám region navštívily desetitisíce cestujících. Dopravce tu totiž vypravil řadu speciálů, včetně těch, které táhla parní lokomotiva Všudybylka. Služby ČD v létě velmi ocenili i vodáci.

Sezona na jihu Čech skončila úspěchem

České dráhy na jihu Čech letos opět zaznamenaly velmi úspěšnou sezonu. Dokazují to desetitisíce spokojených cestujících ve speciálně vypravených vlacích i na akcích, kde byl dopravce partnerem. „Vypravili jsme celou řadu speciálů. Po tratích Jihočeského a částečně Plzeňského kraji jezdily parní vlaky, vypravovali jsme historická vozidla na Bechyňku, na Lipence se naopak mohli cestující svézt otevřenými vozy. Velmi dobře si vedly i historické parní vlaky v okolí Ražic a Blatné,“ potvrdil Jiří Kafka, ředitel českobudějovického, regionálního, obchodního centra ČD (ROC).

Letní sezonu Jihočeši začali v polovině května vypravením parního vlaku z Českých Budějovic do Borovan a Českých Velenic. Stalo se tak při příležitosti otevření nového Železničního muzea Franz Josef Bahn v borovanském augustiniánském klášteře. „Bylo otevřeno k příležitosti 150. výročí zprovoznění úseku železnice České Budějovice – České Velenice. Na tuto akci navazoval výlet zvláštním vlakem z Českých Velenic do Třeboně, Veselí nad Lužnicí a Českých Budějovic. Následovaly výletní jízdy párou do okolí Ražic, Písku, Rožmitálu pod Třemšínem a Blatné. Cestující si mohli ve všech případech vychutnat cestu historickou soupravou taženou parní lokomotivou 354.195. Mnohdy jsme šli i za hranu kapacity. Lidé museli stát.“

Vyjela Bobinka

Nostalgické jízdy byly vypraveny i na Bechyňce. Milovníci drážní historie ale letos museli oželet elektrický vůz M 400.001 z dílny Františka Křižíka. Elinka nevyjela kvůli technické závadě. „Souprava s Bobinkou byla naopak v provozu po celou dobu, tedy od poloviny června do poloviny září.“ V každém vlaku pokaždé jelo přes sto lidí. Pokud se konaly v Bechyni nebo Táboře nějaké kulturní akce, nebyly výjimkou ani bezmála dvě stovky cestujících.

Úspěch zaznamenala i Lipenka. Tady se o letních prázdninách blýskly, vždy ve středu a v sobotu, otevřené osobní vozy řady Dak, přezdívané Dakar. Speciál byl vypraven v ranních hodinách z Českých Budějovic do Lipna nad Vltavou a přes den pendloval mezi stanicemi Lipno nad Vltavou a Vyšší Brod klášter. Večer se vrátil zpět do krajské metropole. „Jde o velmi příjemný, osvěžující zážitek. Zvláště v letních měsících,“ zhodnotil Kafka.

Úspěch při rekonstrukci

Zcela zaplněny byly i osobní vlaky na Lipence mezi 23. a 25. srpnem, kdy se pod nádrží Lipno, na legendárních Čertových proudech, jelo mistrovství Evropy a finále evropského poháru v extrémním kajakingu. Závod Devils Extreme Race přilákal do vlaků tisíce sportovců i fanoušků.

„Pokud bychom vzali v potaz období platnosti jízdního řádu 2018/2019, který právě končí, měli bychom započítat i velkolepou rekonstrukci prezidenta T. G. Masaryka zpět do vlasti. Dva speciální historické vlaky jsme vypravili loni, těsně před Vánoci, z Horního Dvořiště přes České Budějovice, Veselí nad Lužnicí, Tábor a Benešov do Prahy. Tuto akci navštívilo jen ve Dvořišti pět a půl tisíce lidí. Další desetitisíce následovaly v Českých Budějovicích,“ připomněl Jiří Kafka.

Za čerty, anděly a Mikulášem

Mikulášský vlak vyjede na trať z Bechyně do Tábora v sobotu 7. prosince. Vlak vyrazí z Tábora v 15:25. Pojede historická souprava s Bobinkou. Otevřeme i remízu v Bechyni. Na začátku listopadu vyjel i speciální Seidelovský vlak. 


Průměrné hodnocení (6 hlasů): 3.67

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika