Železničář / Zpravodajství / Šéf Českých drah jednal s ministrem železnic Indické republiky
Šéf Českých drah jednal s ministrem železnic Indické republiky
24.10.2016 – autor: REDAKCE
Předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek se v doprovodu člena představenstva Romana Štěrby setkal s ministrem železnic Indické republiky Sureshem Prabhu. Schůzka se 21. října uskutečnila na závěr jeho několikadenní návštěvy v České republice.
Na jednání dorazil i státní tajemník ministerstva Manoj Sinha, velvyslanec Indické republiky v ČR Krishan Kumar, vedoucí oddělení mezinárodních vztahů ČD Jiří Havlíček a generální ředitelka ACRI Marie Vopálenská.
Ministr Prabhu se zajímal o systém kompenzací ztrát z provozu železniční osobní dopravy, využívání zdrojů z fondů EU pro investiční rozvoj národního dopravce, ambice ČD na přeshraniční výkony v rámci střední Evropy, výstavbu nových vysokorychlostních tratí a v neposlední řadě o nehodovost, která je velkým tématem indické železnice. Hovořilo se také o transformaci naší železnice od roku 1988 do současnosti.
Investice ve výši 135 miliard dolarů
Ministr Prabhu informoval o strategických záměrech Indických železnic, jako je výstavba nových vysokorychlostních tratí, dostavba dalších kolejí u stávajících konvenčních tratí, jejich elektrizace a dekarbonizace, nákup nových podvozkových nákladních vagonů a další. Celkem plánuje Indická železnice investovat do rozvoje 135 miliard dolarů během následujících pěti let.
Indická železnice (IR) obsluhující zemi se 1,3 mld. obyvatel je gigantický systém. Délka sítě tratí přesahuje 66 tis. km, z čehož je 22,2 tis. km elektrizovaných. Počet zaměstnanců je více než 1,3 mil. s průměrnou přepočtenou mzdou 20 338 Kč. V provozu je nasazeno 10 773 lokomotiv pro vozbu 52 tis. osobních vozů a 254 tis. nákladních vagonů. Kromě toho je v provozu na 10 tis. dieselových a elektrických jednotek. Vlaky osobní dopravy ročně ujedou 759 mil. km a vlaky nákladní dopravy 401 mil. km. Vlaky IR ročně přepraví 8,2 mld. cestujících při průměrné přepravní vzdálenosti 139,5 km a příjmové sazbě z jízdného 14 haléřů na km. V nákladní dopravě pak ročně 1,1 mld. tun při průměrné přepravní vzdálenosti 620 km a jednotkové příjmové sazbě přepravného 56 haléřů na km.
Další články této rubriky
Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí
24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »
Vlaky jezdí i mezi školními lavicemi
23.4.2024 - V několika partnerských středních školách Českých drah se mohou pochlubit funkčními a skvěle vybavenými modelovými kolejišti. Jedním ze zařízení je Střední škola Edvarda Beneše v Břeclavi. »
Chystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku
19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »