Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Šachový vlak objel Českou republiku i Polsko

Šachový vlak objel Českou republiku i Polsko

9.11.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Přesně sto tři hráčů z jedenadvaceti zemí světa letos vyrazilo na pětidenní turnaj v rámci projektu Šachový vlak. Letos zamířil z pražského hlavního nádraží do Ostravy a dále do Varšavy, Krakova a Hradce Králové. Do klání o skleněnou lokomotivu a finanční hotovost se i tentokrát zapojili hráči Českých drah. Hlavní cena nakonec putovala do Austrálie. Turnaj vyhrál nad favorizovaným mistrem Romanem Khaetskym Guy West.

Šachový vlak objel Českou republiku i Polsko

Cílem akce je podat vynikající cestovatelský zážitek, spojení cestování vlakem s hrou šachu na mezinárodní úrovni a vůbec popularizovat šachy a služby Českých drah. „Šachový vlak je ve světě unikem a dnes má obrovské renomé,“ uvedl Pavel Matocha, pořadatel z Pražské šachové společnosti. Letošního klání se sice zúčastnila obvyklá více než stovka hráčů, jsou však z rekordních jedenadvaceti států světa včetně Mexika, Austrálie, Indie, Ruska nebo Kanady či USA.

Mezi dlouholeté hráče turnaje patří také Ladislav Winkelhöfer, vedoucí oddělení daní ČD. „Hraji už desetiletí. Vůbec netrénuji a žiji jen z toho, co jsem se za léta naučil. Kombinuji si, dělám strategii,“ prozradil Winkelhöfer. Nakonec se umístil na 17. příčce a stal se zároveň nejlepším hráčem z Česka. Prvním byl zmíněný Australan, druhý Američan Alexander King a třetí pak Ukrajinec Roman Khaetsky.

Hraje se celkem jedenáct kol

Turnaj v rapid šachu se hraje švýcarským systémem na jedenáct kol. Vítězem se stává ten, kdo nasbírá nejvíce bodů. Soupeři se vždy losují z hráčů, kteří získali v předchozím kole stejný počet bodů. Díky tomuto systému se na konci schází zhruba stejně výkonní hráči.

Šachový vlak vyjel poprvé v roce 2011. Hráči už Šachovými vlaky v barvách národního dopravce dojeli například do Vídně, Budapešti, Bratislavy, Innsbrucku, Salcburku či Trenčína a dalších měst. Letos bylo v soupravě zařazeno jedenáct vozů řad B, BDs, Salon, SR či WRmee. V čele vlaku na našem území stanula lokomotiva 150.205. V Polsku ji vystřídal stroj řady EU 07.


Průměrné hodnocení (3 hlasů): 3.67

Další články této rubriky

Chystá se rekonstrukce trati na HavlíčkobrodskuChystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku

19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »

Historická budova nádraží v Teplicích má původní vzhledHistorická budova nádraží v Teplicích má původní vzhled

16.4.2024 - Správa železnic dokončila rekonstrukci památkově chráněného nádraží v Teplicích. Obnovou prošla fasáda a střecha objektu a také první nástupiště včetně litinového přístřešku. Stavba začala v srpnu 2022, její celkové… »

Startuje další nostalgická sezonaStartuje další nostalgická sezona

14.4.2024 - Nová sezona v ČD Muzeu Lužná u Rakovníka odstartuje v sobotu 27. dubna, kdy se letos prvně otevřou brány pro veřejnost. Návštěvníci se mohou těšit na premiérové jízdy na prodlouženém okruhu úzkorozchodné železnice a chybět… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika