Železničář / Zpravodajství / Rychlík Českých drah nese jméno židovského chlapce
Rychlík Českých drah nese jméno židovského chlapce
6.1.2016 – autor: REDAKCE
Petr Ginz. Přesně tak se jmenuje pár rychlíků R 684/685 spojujících pražské Masarykovo nádraží s hlavním nádražím v severočeském Děčíně. Vlak, který nese jméno všestranně nadaného chlapce nejprve vězněného v Terezíně a později zavražděného v Osvětimi, byl v pondělí 14. prosince slavnostně vypraven za účasti hostů v čele s izraelským velvyslancem jeho eminencí Gary Korenem nebo prezidentem Česko-izraelské obchodní komory Pavlem Smutným.

Petr Ginz, se dostal do povědomí díky obdivuhodným postojům během druhé světové války v období holokaustu. Ačkoli musel společně s dalšími židovskými chlapci pobývat v Terezínském ghettu, nesl svůj úděl velice srdnatě. Nerezignoval a rozvíjel velký tvůrčí talent. Povzbuzoval zároveň i své vrstevníky. Společně vydávali legendární časopis VEDEM, jenž prostřednictvím básní, článků a obrazů zachycoval jejich obavy, touhy a fantazie.
Ginz zemřel v pouhých 16 letech v Osvětimi. Pozoruhodné jsou například jeho reportáže z Terezína. Vlak nesoucí jeho jméno projíždí i Bohušovicemi, odkud za války chodili deportovaní Židé pěšky do Terezína.
Další články této rubriky
Klub dopravní historie oslavil 20. výročí
28.5.2023 - Už 20 let činnosti si na konci března připomněli stávající i bývalí členové Klubu dopravní historie (KDH) při Domě dětí a mládeže v Praze 5. Slavnostní výroční schůzka se uskutečnila v secesním historickém salonku Českých… »
Vlak Lemkin připomněl genocidu
27.5.2023 - České dráhy společně s Centrem studií genocid Terezín a dceřinou společností ČD Cargo zahájily na konci dubna na pražském Masarykově nádraží projekt Vlak Lemkin. Ten byl vypraven u příležitosti 75. výročí přijetí Úmluvy o… »
ČD předvedly zázemí odstavného nádraží v Praze
25.5.2023 - Dvě hodiny poutavého výkladu představily zástupcům médií fungování střediska údržby v pražské Michli, které spadá pod Oblastní centrum údržby Střed Českých drah. Cílem bylo zejména seznámit novináře s úskalími údržby… »