Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Řídicí výbor ŽUB řešil chystaný přesun nádraží v Brně

Řídicí výbor ŽUB řešil chystaný přesun nádraží v Brně

20.4.2018 – autor: JOSEF HOLEK

Ministerstvo dopravy hostilo v pondělí 26. března další pravidelné jednání Řídicího výboru ŽUB (železniční uzel Brno). Hlavním cílem jednání byla prezentace výstupů studií proveditelnosti jednotlivých variant a porovnání jejich ekonomické výhodnosti a návratnosti – ať už šlo o varianty zahrnující přesun nádraží, nebo stávající polohu.

Řídicí výbor ŽUB řešil chystaný přesun nádraží v Brně

Celková investiční náročnost se ve všech zkoumaných verzích projektu pohybuje v řádu 40 až 50 miliard korun. Řídicí výbor nakonec přijal usnesení, že vzhledem ke snaze o minimalizaci časových a věcných rizik územní přípravy a snaze minimalizovat omezení pro cestující v době výstavby se doporučuje k realizaci varianta Ac, tedy jedno z řešení počítající s přesunem hlavního nádraží. Kromě zástupců resortu jsou v orgánu i zástupci Českých drah, primátor města Brna, zástupci vedení Jihomoravského kraje nebo SŽDC.


Průměrné hodnocení (9 hlasů): 2.67

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika