Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Rekonstrukce stanice zkomplikovala jízdu vlaků u Jaroměře

Rekonstrukce stanice zkomplikovala jízdu vlaků u Jaroměře

23.8.2019 – autor: MARTIN HARÁK

Cestování vlakem v okolí Jaroměře zkomplikovala od konce července nepřetržitá výluka. SŽDC zde až do října, respektive prosince kvůli rekonstrukci stanice zcela zastavila provoz regionálních i dálkových spojů. Místo vlaků nyní jezdí autobusy náhradní dopravy.

Rekonstrukce stanice zkomplikovala jízdu vlaků u Jaroměře

Modernizace stanice Jaroměř se měla uskutečnit už loni, samotná stavba však nabrala velké zpoždění kvůli archeologickému průzkumu. Jaroměř projde kompletní přestavbou, díky níž se zvýší rychlost průjezdu vlaků i komfort cestujících včetně bezbariérového přístupu. „Příprava opatření včetně zajištění náhradní autobusové dopravy se odehrávala několik měsíců před zahájením výluky, a byla projednána s objednateli dálkové a regionální dopravy, jejichž požadavky bylo nutno při modelu výlukového opatření zohlednit,“ sdělil ředitel ROC ČD Hradec Králové Roman Moravčík.

Místo vlaků autobusy

České dráhy musely prostřednictvím Regionálního obchodního centra v Hradci Králové sjednat smlouvu s autobusovým dopravcem ČSAD Ústí nad Orlicí v řádu desítek milionů korun. Ten spolu s největšími poddodavateli Arrivou Východní Čechy, CDS Náchod a společností Northbus nasazuje od 24. července na několik linek tři desítky vozidel, jejichž provoz za asi pět měsíců trvání výluky může stát až 110 milionů korun. „Firma ČSAD Ústí nad Orlicí nám poskytla řadu klimatizovaných vozů. Naší snahou bylo také získat z celkového objemu 50 procent nízkopodlažních autobusů, abychom už tak komplikované cestování našim zákazníkům alespoň trochu kompenzovali,“ upozornil Tomáš Fiala z královéhradeckého Regionálního obchodního centra. V provozu je řada různých linek náhradních autobusů a souhrnný výlukový jízdní řád je umístěný na stránkách ČD.

Manažerka ZAP ČD Pardubice Eva Medunová upřesnila, že vzhledem k rozdělení výluky na dvě etapy bylo třeba vypracovat různé výlukové turnusy. V době výluky si zaměstnanci jednotlivých Středisek vlakových čet zajišťují obsluhu vlaků pouze ze „svých“ stran, byť se standardně střídají po celých traťových úsecích.

Zaměstnanci SVČ Liberec tak zajišťují doprovod vlaků pouze po Starou Paku, SVČ Trutnov jen po Českou Skalici. Zaměstnanci SVČ Pardubice a Hradec Králové operují ve zbývajícím úseku a zajišťují odbavení cestujících před odjezdem autobusů před královéhradeckým hlavním nádražím. „Právě zvládnutí situace na přestupech v Hradci Králové je pro nás při této výluce nejtěžší. Koordinaci autobusů sice zajišťují provozní pracovníci SŽDC, ale naši lidé se u každého spoje starají o informační servis pro cestující, kontrolují a prodávají jízdní doklady. Tento komplexní servis se nám v minulosti osvědčil a pro cestující je vše přehledné. Na výluce se denně podílejí i dva vlakoví revizoři, z nichž jeden zajišťuje servisní a kontrolní činnost u autobusových spojů v Jaroměři a druhý doprovází nejvytíženější spoje náhradních autobusů,“ dodala Medunová.


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí

24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »

Vlaky jezdí i mezi školními lavicemiVlaky jezdí i mezi školními lavicemi

23.4.2024 - V několika partnerských středních školách Českých drah se mohou pochlubit funkčními a skvěle vybavenými modelovými kolejišti. Jedním ze zařízení je Střední škola Edvarda Beneše v Břeclavi. »

Chystá se rekonstrukce trati na HavlíčkobrodskuChystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku

19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika