Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Rekonstrukce nádraží na Smíchově má zelenou

Rekonstrukce nádraží na Smíchově má zelenou

25.4.2023

Nádraží na Smíchově čeká zásadní proměna. Správa železnic získala pravomocné stavební povolení pro rekonstrukci stanice, nyní by měla vybrat zhotovitele první části stavby. Rekonstrukce se rozdělí na etapy. Odhadované náklady jsou 4,1 miliardy korun.

Rekonstrukce nádraží na Smíchově má zelenou

V budoucnu by se nádraží mělo stát součástí dopravního terminálu, který plánuje hlavní město. Rekonstrukce zahrnuje snesení části kolejiště a demontáž lávky, která umožňuje přístup do Radlické ulice. Na podzim se má odstranit ocelová lávka. Do doby otevření nové spojnice bude posílena hromadná doprava. Z pohledu cestování se snesení části kolejiště ve stanici odrazí v prodloužení jízdy vlaků ve směru na Žvahov. V místě přerušené staniční koleje číslo šest vznikne provizorní nástupiště. Hlavní objem rekonstrukce SŽ chystá do navazující etapy. Smíchovské nádraží se stane součástí nového dopravního terminálu, který by měl být zprovozněn v roce 2026. Vedle železniční stanice bude zahrnovat stanice metra a tramvají, autobusů, trolejbusů a elektrobusových linek. Vznikne také velkokapacitní záchytné parkoviště P+R. 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika