Železničář / Zpravodajství / Rekonstrukce nádraží na Smíchově má zelenou
Rekonstrukce nádraží na Smíchově má zelenou
25.4.2023
Nádraží na Smíchově čeká zásadní proměna. Správa železnic získala pravomocné stavební povolení pro rekonstrukci stanice, nyní by měla vybrat zhotovitele první části stavby. Rekonstrukce se rozdělí na etapy. Odhadované náklady jsou 4,1 miliardy korun.

V budoucnu by se nádraží mělo stát součástí dopravního terminálu, který plánuje hlavní město. Rekonstrukce zahrnuje snesení části kolejiště a demontáž lávky, která umožňuje přístup do Radlické ulice. Na podzim se má odstranit ocelová lávka. Do doby otevření nové spojnice bude posílena hromadná doprava. Z pohledu cestování se snesení části kolejiště ve stanici odrazí v prodloužení jízdy vlaků ve směru na Žvahov. V místě přerušené staniční koleje číslo šest vznikne provizorní nástupiště. Hlavní objem rekonstrukce SŽ chystá do navazující etapy. Smíchovské nádraží se stane součástí nového dopravního terminálu, který by měl být zprovozněn v roce 2026. Vedle železniční stanice bude zahrnovat stanice metra a tramvají, autobusů, trolejbusů a elektrobusových linek. Vznikne také velkokapacitní záchytné parkoviště P+R.
Další články této rubriky
Časopis Železničář po mnoha desetiletích skončil
30.4.2025 - Dubnové číslo Železničáře, které vyšlo 3. 4., je tak trochu zvláštní. Ne snad svým obsahem, ten je jako obvykle věnován novinkám a dění na Českých drahách a na železnici obecně. Výjimečné je toto vydání tím, že se jedná… »
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »