Zpravodajství / Rekonstrukce další části trati 171 se přiblížila
Rekonstrukce další části trati 171 se přiblížila
28.4.2022
Připravovaná modernizace trati mezi stanicemi Karlštejn a Beroun dostává konkrétnější obrysy. Právní moci nabylo územní rozhodnutí pro dotčený úsek. Zároveň pokračuje příprava navazující projektové dokumentace.
Správa železnic chce o stavební povolení požádat ještě letos, samotná realizace by se měla naplno rozběhnout v příštím roce. V rámci stavby bude v úseku dlouhém 7,1 km zrekonstruována trať ve stávající stopě. Na zastávce Srbsko vzniknou nová, bezbariérová nástupiště a podchod, rekonstrukcí projde i přilehlý přejezd. Pro zajištění větší kapacity a spolehlivosti trati se zhruba v polovině úseku vybuduje nová odbočka Lom, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Pro zvýšení bezpečnosti provozu se zajistí a sanují skalní masivy nad tratí. Po dokončení stavby se rychlost vlaků zvýší nejprve na 100 km/h, po aktivaci ETCS pak na 120 km/h. Práce se uskuteční za jednokolejného provozu s omezením výluk na nutné minimum.
Další články této rubriky
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »
SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov
25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »
