Železničář / Zpravodajství / Rekonstrukce další části trati 171 se přiblížila
Rekonstrukce další části trati 171 se přiblížila
28.4.2022
Připravovaná modernizace trati mezi stanicemi Karlštejn a Beroun dostává konkrétnější obrysy. Právní moci nabylo územní rozhodnutí pro dotčený úsek. Zároveň pokračuje příprava navazující projektové dokumentace.

Správa železnic chce o stavební povolení požádat ještě letos, samotná realizace by se měla naplno rozběhnout v příštím roce. V rámci stavby bude v úseku dlouhém 7,1 km zrekonstruována trať ve stávající stopě. Na zastávce Srbsko vzniknou nová, bezbariérová nástupiště a podchod, rekonstrukcí projde i přilehlý přejezd. Pro zajištění větší kapacity a spolehlivosti trati se zhruba v polovině úseku vybuduje nová odbočka Lom, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Pro zvýšení bezpečnosti provozu se zajistí a sanují skalní masivy nad tratí. Po dokončení stavby se rychlost vlaků zvýší nejprve na 100 km/h, po aktivaci ETCS pak na 120 km/h. Práce se uskuteční za jednokolejného provozu s omezením výluk na nutné minimum.
Další články této rubriky
Klub dopravní historie oslavil 20. výročí
28.5.2023 - Už 20 let činnosti si na konci března připomněli stávající i bývalí členové Klubu dopravní historie (KDH) při Domě dětí a mládeže v Praze 5. Slavnostní výroční schůzka se uskutečnila v secesním historickém salonku Českých… »
Vlak Lemkin připomněl genocidu
27.5.2023 - České dráhy společně s Centrem studií genocid Terezín a dceřinou společností ČD Cargo zahájily na konci dubna na pražském Masarykově nádraží projekt Vlak Lemkin. Ten byl vypraven u příležitosti 75. výročí přijetí Úmluvy o… »
ČD předvedly zázemí odstavného nádraží v Praze
25.5.2023 - Dvě hodiny poutavého výkladu představily zástupcům médií fungování střediska údržby v pražské Michli, které spadá pod Oblastní centrum údržby Střed Českých drah. Cílem bylo zejména seznámit novináře s úskalími údržby… »