Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Railjet v éteru, metru i ulicích útočí na všechny smysly

Railjet v éteru, metru i ulicích útočí na všechny smysly

28.1.2015 – autor: EVA PLÁNIČKOVÁ

Jednotky railjet vyjely do ostrého provozu na české a rakouské koleje. Pro řadu zaměstnanců Českých drah to bylo vyvrcholení jejich několikaměsíční snahy o realizaci větších či menších úkolů, které nová prestižní značka národního dopravce přinesla. Pro tým marketingového oddělení Českých drah však práce zdaleka nekončí. Jeho úkolem je dostat produkt do povědomí stávajících i potenciálních zákazníků a vrýt se jim pod kůži. Kampaň ČD railjet nabírá na obrátkách.

Railjet v éteru, metru i ulicích útočí na všechny smysly

Cíl jejich „mise“ je jasný – připravit kampaň, která railjety ukáže v tom nejlepším světle. Má přinést jednoduché, ale zcela zásadní sdělení: railjet znamená komfort na trase Praha – Brno – Vídeň – Graz stejně jako spoje SC Pendolino na lince z Prahy do Ostravy a souvisejících destinací. Je proto nutné představit benefity jednotek, které budou takovou motivací, aby se přívlastek prestižní stal naprostou samozřejmostí v portfoliu produktu.

Čtyřměsíční cesta od nápadu k realizaci

Od hlavní myšlenky kampaně až do první inzerce v tisku a variabilních reklamních poutačích na nádražích uplynulo více než čtyři měsíce. Na přípravě kampaně se podílely desítky lidí. Jen za vznikem fotografií do klíčových vizuálů kampaně stojí tým zhruba 20 profesionálů. I díky nim mohou lidé railjet vidět nejen v novinách a časopisech, na internetu a v železničních stanicích, slyšet o něm v rádiu, ale celá komunikace je rovněž doplněna netradičními formáty reklam a polepů dopravních prostředků. Motivem produktu bude polepena tramvaj v Brně a trolejbus v Pardubicích. Částečně je polepeno také několik autobusů Airport ­Express, které spojují pražské hlavní nádraží s Letištěm Václava Havla v Ruzyni. Railjet se dostal až do metra – velkoformátový polep se stal součástí tubusu při přechodu z linky B na linku C na Florenci. Na řidiče zase působí reklamní plachta na pražské křižovatce U Bulhara. A vizuální podoba kampaně má úspěch – byla oceněna jako čtvrtá nejlepší v aktuálním systému testování SujetFOCUS Print v konkurenci šestnácti nejsilnějších reklam.

Na vlastní kůži nejen na kolejích

Kampaň také doprovází promo akce, která proběhla loni v prosinci na nádražích v Praze a Pardubicích a během ledna putuje dál po obchodních centrech v Praze a v Brně (konkrétní termíny viz Železničář č. 1/2015). Tady mají zájemci možnost vyzkoušet si pohodlí interiéru jednotky na vlastní kůži, byť kilometry vzdáleni od nejbližšího nádraží. A k posezení dostanou šálek kávy, která je součástí palubního servisu v opravdovém railjetu. Chcete okusit výhled strojvedoucího? Není problém – trasa Praha – Brno z čelní kamery se odehrává na instalovaném LCD monitoru. A na památku působivá „placka“ railjet do klopy… I to je součást marketingové kampaně.

Doslova oslňující

Za denního světla je velmi efektní provedení bigboardů, které poutají pozornost řidičů u dálnic a hlavních silnic, ale nejpoutavější je asi za tmy – svítící reflektor, návěstní světla i okna jednotky září do dálky. Další částí kampaně je fotosoutěž, jejíž hlavní výhrou je jeden z nejoblíbenějších modelů chytrých telefonů – Apple iPhone6. Fotosoutěž, která byla spuštěna před několika dny prostřednictvím mobilního webu m.cd.cz/railjet, cílí zejména na mladé cestující. Railjet tak útočí doslova na všechny smysly napříč generacemi.


Průměrné hodnocení (1 hlasů): 5

Fotogalerie

Další články této rubriky

Kamery na přejezdu ve Vendryni zachytily téměř 300 přestupkůKamery na přejezdu ve Vendryni zachytily téměř 300 přestupků

23.3.2024 - Od začátku loňského roku funguje kamerový systém na železničním přejezdu ve Vendryni. Do jeho závěru zaznamenal celkem 280 přestupků řidičů; viníci vjeli na koleje v době, kdy spuštěna výstražná signalizace. Následné… »

Ve vlacích ČD lidé nechali přes 18 tisíc předmětůVe vlacích ČD lidé nechali přes 18 tisíc předmětů

21.3.2024 - Obraz, meč nebo sušák na prádlo. I takové předměty cestující zapomněli v uplynulém roce ve vlacích Českých drah. Za celý rok 2023 bylo evidováno 18 640 nalezených předmětů. Celkem 9 463 věcí se podařilo vrátit majitelům,… »

Království železnic spouští prodej vstupenek on-lineKrálovství železnic spouští prodej vstupenek on-line

18.3.2024 - Inflace trápí nás všechny a výjimkou není ani pražské Království železnic, které muselo pro letošní rok upravit ceny směrem vzhůru. Dobrou zprávou je, že díky nově spuštěnému on-line prodeji vstupenek se můžete do… »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika