Železničář / Zpravodajství / První Panter v nátěru PID podstupuje zkoušky okruhu
První Panter v nátěru PID podstupuje zkoušky okruhu
5.2.2024
Elektrické vlaky RegioPanter od plzeňské Škody jsou na tuzemských kolejích již běžným jevem, třívozová jednotka druhé generace číslo 640.234 je však svým způsobem specifická. Je totiž první, jež z výroby vyjela v nátěru Pražské integrované dopravy (PID).
![První Panter v nátěru PID podstupuje zkoušky okruhu](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/panter_pid.jpg)
V současné době podstupuje všechny nezbytné testy před uvedením do provozu, které se kvapem blíží. V druhé polovině ledna si ji na zkušebním okruhu Výzkumného ústavu železničního, dceřiné společnosti Českých drah, prohlédli zástupci slabozrakých, kteří společně s pracovníky PID a Škody Transportation připomínkovali inovovaný interiér. Běžní cestující linek z Prahy do Kralup nad Vltavou a Ústí nad Labem a z Prahy do Čáslavi se pak na 22 nových jednotek v kombinaci světle šedé a červené mohou těšit v průběhu letošního roku. Jednotka pro PID se od ostatních Panterů mírně odlišuje například interiérem, kde je více míst 1. třídy. Jiné je i jeho barevné řešení. Ve všech Panterech budou instalovány také validátory PID. Proto podstupuje nezbytné testy. Nejpozději v červenci 2024 by měly první jednotky projít homologací u Drážního úřadu.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »