Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / První oslavy Dne železnice 2014 patřily Olomouci

První oslavy Dne železnice 2014 patřily Olomouci

25.9.2014 – autor: MARTIN HARÁK

V sobotu 6. září bylo v hanácké metropoli veselo. Právě Olomouc totiž „trumfla“ všechny ostatní města v republice, když se zde konaly vůbec první letošní oslavy Dne železnice. V rámci oslav Dnů evropského dědictví se současně otevřela expozice Depa historických vozidel Českých drah v tamní expozituře v Táborské ulici a navíc malé i velké návštěvníky vozil na trase z hlavního nádraží do Řepčína parní historický vlak v čele s valašskomeziříčskou lokomotivou 314.303 přezdívanou Kocúr, které sekundovalo motorové Prasátko řady 701.

První oslavy Dne železnice 2014 patřily Olomouci

Historické vlaky byly plné

V rámci olomouckého Dne železnice vypravili tamní železničáři celkem sedm párů historických vlaků mezi stanicí Olomouc hlavní nádraží a zastávkou Olomouc-Řepčín. První vlak na této jedenáctikilometrové trase vyjel z hlavního nádraží o půl deváté ráno, poslední se z Olomouce-Řepčína vracel o šesté večerní. „Chtěli jsme nabídnout hlavně dětským účastníkům přitažlivý program na jejich prvním víkendu v novém školním roce 2014/2015,“ řekl Petr Viktorin z Krajského centra osobní dopravy ČD v Olomouci. Dodal, že zpáteční jízdenka, které prodával vlakový personál v dobových uniformách, stála symbolických 30 korun a zlevněné jízdné pro děti od 6 do 15 let bylo o deset korun nižší, nejmenší děti pak cestovaly zcela zdarma. Všechny dětské návštěvníky podělil navíc drobnou sladkostí maskot ČD slon Elfík.

Ředitelka olomouckého KCOD Hana Motyková zdůraznila, že ač očekávala se svými kolegy velmi slušnou návštěvnost, obrovský zájem malých i velkých účastníků oslav je doslova překvapil. „Sama jsem absolvovala jednu dopolední jízdu v historickém vlaku, který byl zcela zaplněn nejen rodiči s malými dětmi, ale také příznivci parní nostalgie, kteří pro svůj výlet navíc využili nádherného počasí. Historický vlak jsme trasovali tak, aby projel prakticky celým městem, kde je řada zastávek, což využili i někteří fotografové. Ti si mohli nadjet parní vlak pro pořízení exkluzivních záběrů některou z tramvajových linek. V Olomouci totiž železnici na několika místech úrovňově křižuje tramvaj, na kterou se dá z vlaku pohodlně přestoupit,“ popisuje Hana Motyková.

Technické skvosty z depa

V muzeální expozici DHV si mohli zájemci prohlédnout řadu vzácných exponátů, mezi nimiž například nechyběla parní lokomotiva řady 534.0432 z roku 1947. Na své si přišli i příznivci motorové trakce, kteří mohli obdivovat dieselový stroj řady 735 zvaný Pilštyk. Lokomotiva byla vyrobená počátkem sedmdesátých let minulého století a přezdívka vznikla podle licenčních vznětových motorů SEMT-Pielstick. Stranou nezůstala ani elektrická trakce, a tak se milovníci Tramvají, jak se někdy elektrické lokomotivy označují, mohli pokochat nulkovou Bobinou 140.085, dnes již legendárním stejnosměrným elektrickým strojem původní řady E499.0, který vyjížděl z bran plzeňské Škodovky v letech 1953 až 1958.          


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Fotogalerie

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika