Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zpravodajství / Provoz na IV. koridoru se řídí z nového sálu v CDP Praha

Provoz na IV. koridoru se řídí z nového sálu v CDP Praha

22.11.2022

Pražské Centrální dispečerské pracoviště (CDP) Správy železnic zprovoznilo v budově na Balabence nový dispečerský sál pro obsluhu části 4. tranzitního železničního koridoru. Momentálně slouží k dálkovému ovládání provozu mezi Prahou-Uhříněvsí a Táborem, postupně se z něj bude řídit celý úsek Praha-Uhříněves – Horní Dvořiště státní hranice.

Provoz na IV. koridoru se řídí z nového sálu v CDP Praha

Tento traťový úsek byl z CDP Praha řízen od srpna 2016 z náhradních prostor, nyní se dispečeři přesunuli do definitivních. Pracoviště obslužného personálu splňují nejnovější trendy, zejména pokud jde o velikost monitorů a komfort díky použití stolů o šířce dva metry. V současnosti se z CDP Praha dálkově řídí 579 kilometrů tratí, nejnověji přibyla od 13. října obsluha úseku Červený Újezd u Votic – Tábor. Aktivace dálkového ovládání bude v této etapě dokončena na přelomu ledna a února. Délka zapojených a obsluhovaných úseků se prodlouží na 635 km. CDP má nyní k dispozici šest dispečerských sálů. Po zapojení úseku do Tábora bude dálkově řízeno 83 stanic a výhyben a 98 zastávek. Na jejich obsluze se ve směnném provozu bude podílet 185 traťových dispečerů a 75 operátorů.


Průměrné hodnocení (5 hlasů): 3.4

Další články této rubriky

Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně

15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »

Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské sítiPendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti

11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »

Pantografy čeká poslední měsícPantografy čeká poslední měsíc

9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »

 

Všechny články rubriky Zpravodajství

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika