Železničář / Zpravodajství / Provoz na části koridoru se zastavil
Provoz na části koridoru se zastavil
17.5.2022 – autor: PETR SLONEK Foto: Správa železnic
Prakticky okamžitě po zahájení tříměsíční výluky na 4. koridoru v úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi začali na začátku dubna pracovníci Správy železnic s demontáží původní koleje v okolí Ješetic, kde se kříží stará a nová stopa trati.
![Provoz na části koridoru se zastavil](/assets/zeleznicar/zpravodajstvi/05.jpg)
Stavbaři zde postupně upraví železniční spodek a položí nový svršek. Dokončí rovněž přesmyk traťového úseku do nové stopy. První vlak tudy projede 30. června. Do té doby je provoz na jih přerušen a vlaky ČD jsou dočasně nahrazeny autobusy. Převážná část modernizované trati povede po nové přeložce, která umožní zvýšení rychlosti až na 200 km/h a nabídne průjezdy dvěma tunely pojmenovanými Mezno a Deboreč nebo pohled z moderních viaduktů v okolí Heřmaniček. Úplný dvoukolejný provoz v celém úseku začne 1. září. To bude zahájen i zkušební provoz a rychlost vlaků se začne postupně zvyšovat na 160 km/h, po zavedení ETCS v případě Pendolin až na 200 km/h.
Další články této rubriky
Railjet oslavil 10 let na trase z Prahy do Vídně
15.7.2024 - Až osmkrát denně ve dvouhodinovém intervalu jezdí červené railjety ÖBB a modré railjety Českých drah z Prahy do Vídně. Jeden z těchto vlaků je denně prodloužen až do Drážďan a Berlína. Od zavedení v roce 2014 na trati Praha –… »
Pendolino otevírá dveře rychlosti 200 km/h na tuzemské síti
11.7.2024 - Správa železnic začala v polovině června se zkouškami, jež by měly vést k pilotnímu schválení rychlosti 200 km/h na prvních úsecích české železniční sítě, pokud tedy pomineme zkušební okruh ve Velimi. »
Pantografy čeká poslední měsíc
9.7.2024 - Velké rozloučení s elektrickými jednotkami řady 460 se sice uskutečnilo už letos v dubnu, poslední provozní nasazení své kariéry však zažívají teprve nyní v souvislosti s rekonstrukcí trati mezi Opavou a Krnovem. »