Zpravodajství / Provoz na části koridoru se zastavil
Provoz na části koridoru se zastavil
17.5.2022 – autor: PETR SLONEK Foto: Správa železnic
Prakticky okamžitě po zahájení tříměsíční výluky na 4. koridoru v úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi začali na začátku dubna pracovníci Správy železnic s demontáží původní koleje v okolí Ješetic, kde se kříží stará a nová stopa trati.
Stavbaři zde postupně upraví železniční spodek a položí nový svršek. Dokončí rovněž přesmyk traťového úseku do nové stopy. První vlak tudy projede 30. června. Do té doby je provoz na jih přerušen a vlaky ČD jsou dočasně nahrazeny autobusy. Převážná část modernizované trati povede po nové přeložce, která umožní zvýšení rychlosti až na 200 km/h a nabídne průjezdy dvěma tunely pojmenovanými Mezno a Deboreč nebo pohled z moderních viaduktů v okolí Heřmaniček. Úplný dvoukolejný provoz v celém úseku začne 1. září. To bude zahájen i zkušební provoz a rychlost vlaků se začne postupně zvyšovat na 160 km/h, po zavedení ETCS v případě Pendolin až na 200 km/h.
Další články této rubriky
Uspořádali jsme odborný seminář pro stipendisty
30.4.2025 - Na konci března jsme pro naše stipendisty uspořádali ČD Akademii, abychom je podpořili v jejich odborném rozvoji a přípravě na práci strojvedoucí. Odborného semináře se zúčastnila skupinka stipendistů, kteří studují na našich… »
Libeňský přesmyk odstraní úzké hrdlo na koridoru
28.4.2025 - Správa železnic hledá zhotovitele dokumentace pro povolení stavby Libeňského přesmyku. Přebudování trati mezi Libní a Malešicemi pomůže odstranit kritické místo, které dnes představuje úrovňové křížení vlaků ve východní… »
SŽ vybrala stavitele první části rychlotrati Brno - Přerov
25.4.2025 - Modernizace první části trati z Brna do Přerova začíná, Správa železnic vybrala zhotovitele prací mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Nejlepší nabídku ve výši 6,69 miliardy korun podaly společnosti STRABAG Rail, EUROVIA CZ a PORR. Stavba… »
