Železničář / Zpravodajství / Provoz na části koridoru se zastavil
Provoz na části koridoru se zastavil
17.5.2022 – autor: PETR SLONEK Foto: Správa železnic
Prakticky okamžitě po zahájení tříměsíční výluky na 4. koridoru v úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi začali na začátku dubna pracovníci Správy železnic s demontáží původní koleje v okolí Ješetic, kde se kříží stará a nová stopa trati.
Stavbaři zde postupně upraví železniční spodek a položí nový svršek. Dokončí rovněž přesmyk traťového úseku do nové stopy. První vlak tudy projede 30. června. Do té doby je provoz na jih přerušen a vlaky ČD jsou dočasně nahrazeny autobusy. Převážná část modernizované trati povede po nové přeložce, která umožní zvýšení rychlosti až na 200 km/h a nabídne průjezdy dvěma tunely pojmenovanými Mezno a Deboreč nebo pohled z moderních viaduktů v okolí Heřmaniček. Úplný dvoukolejný provoz v celém úseku začne 1. září. To bude zahájen i zkušební provoz a rychlost vlaků se začne postupně zvyšovat na 160 km/h, po zavedení ETCS v případě Pendolin až na 200 km/h.
Další články této rubriky
Chystá se elektrifikace trati z Českých Velenic do Veselí nad Lužnicí
24.4.2024 - Správa železnic vybrala projektanta pro rekonstrukci a elektrizaci trati v úseku mezi Českými Velenicemi a Veselím nad Lužnicí. Stavba má umožnit provoz přímých elektrických vlaků na trati z Vídně přes Gmünd do Prahy. Traťová… »
Vlaky jezdí i mezi školními lavicemi
23.4.2024 - V několika partnerských středních školách Českých drah se mohou pochlubit funkčními a skvěle vybavenými modelovými kolejišti. Jedním ze zařízení je Střední škola Edvarda Beneše v Břeclavi. »
Chystá se rekonstrukce trati na Havlíčkobrodsku
19.4.2024 - Rekonstrukce osmikilometrového úseku železnice mezi Přibyslaví a Pohledem na Havlíčkobrodsku přijde bezmála na 2,8 miliardy korun. Zhotovitelem, jehož vybrala SŽ, je společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce umožní zvýšit rychlost… »